دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

636139599840215485 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

امروزه ایجاد گونه‌های فربه برای افراد با استفاده از روش‌های درمان به نسبت ساده، امکان‌پذیر شده است. در این شرایط انتخاب رژیم غذایی مناسب و ایجاد تغییر در سبک زندگی می‌تواند نقش موثر در ایجاد ظاهر طبیعی برای گونه‌ها داشته باشد. در حقیقت چاقی صورت با تغذیه و رژیم غذایی مناسب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درمان لاغری صورت و ایجاد ظاهر جوان و شاداب در ناحیه صورت و نیز ایجاد گونه‌های فربه است.

اهمیت برخورداری از صورت و گونه‌های فربه

گونه‌ها تاثیر فوق‌العاده بر ظاهر صورت فرد دارند. در حقیقت چاقی صورت و گونه‌های فربه باعث ایجاد یک ظاهر جوان و زیبا برای صورت فرد شود. علاوه بر این استخوان‌های گونه می‌تواند به عنوان یک ویژگی جذاب برای افراد در نظر گرفته شده و اغلب افتادگی چانه‌ها نشانه‌ای از افزایش سن می‌باشد. وجود بافت چربی در زیر پوست صورت افراد جوان باعث می‌شود صورت آن‌ها برآمده‌تر و چاق‌تر به نظر برسد. این چربی به‌طور خاص در ناحیه گونه‌ها وجود داشته و در عمل ظاهر یک صورت سالم و فربه را برای فرد ایجاد می‌کند.

به هر حال با افزایش سن مقدار چربی زیر پوست به تدریج کاهش پیدا می‌کند و این شرایط باعث ایجاد افتادگی در پوست ناحیه گونه‌ها و پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شود. به این ترتیب در ناحیه گونه‌ها فرورفتگی و گودی ایجاد شده و این شرایط می‌تواند بر ظاهر فرد تاثیر نامناسب داشته باشد. اکثر کودکان گونه‌های فربه و گوشتی دارند و این ظاهر باعث ایجاد یک ظاهر معصوم و جذاب برای آن‌ها می‌شود. به همین خاطر امروزه اکثر افراد بزرگسال نیز ترجیح می‌دهند با روشهای چاق شدن صورت ، ظاهر صورت آن‌ها چاق و فربه باشد تا به این ترتیب ظاهر جوان و شاداب آن‌ها حفظ شود.

ایجاد گونه‌های چاق و فربه به معنی نیاز به ذخیره‌سازی چربی بیشتر در زیر پوست صورت نیست. در واقع امکان دستیابی به این نتایج از طریق ایجاد تغییر در شرایط پوست نیز امکان‌پذیر است. به این ترتیب استفاده از تکنیک‌های طبیعی، انتخاب رژیم غذایی مناسب و نیز درمان‌های خانگی می‌تواند باعث برآمده و فربه شدن گونه‌های فرد شود.

چاق - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

نوشیدن مقدار آب کافی

نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از ساده‌ترین نکات قابل توجه برای چاقی صورت و ایجاد چانه‌های فربه و چاق است. توجه داشته باشید اهمیت آب در این شرایط بیشتر از چیزی است که معمولاً به آن توجه می‌شود و تاثیر ناشی از آن بر بدن گسترده و متعدد می‌باشد. به این ترتیب لازم است در طول روز حداقل 8 لیوان آب مصرف شده و پوست صورت مرطوب نگه داشته شود. به غیر از آب، امکان تامین آب مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی مصرفی نیز وجود دارد. به این ترتیب مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک منبع با اهمیت و ارزان برای تامین آب مورد نیاز بدن و ایجاد صورت چاق و فربه می‌باشد.

drinking water - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

مصرف مکمل‌ها

به این منظور افراد می‌توانند از مکمل‌های غذایی موجود در بازار برای چاق کردن صورت و ایجاد ظاهر مناسب و جذاب استفاده کنند. با توجه به این که این مکمل‌ها حاوی سطوح مناسب کالری هستند، افزایش وزن از طریق مصرف آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. به این ترتیب به محض اینکه افزایش وزن فرد در نتیجه مصرف این مکمل‌ها ایجاد شد، تغییرات مربوط به آن در ناحیه صورت نمایان خواهد گردید. این مکمل‌ها در اکثر موارد برای افرادی توصیه می‌شود که اضافه کردن وزن آن‌ها از طریق عادت‌های غذایی منظم وجود نداشته باشد. مصرف این مکمل‌ها همچنین می‌بایست برای از بین بردن فقر مواد غذایی و معدنی موجود در بدن مناسب و کافی باشد.

959 851 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات

برخی افراد ممکن است از سودمندی مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات آگاه نباشند. در حقیقت برای تامین انرژی مورد نیاز برای بدن، مصرف این مواد غذایی از اهمیت خاص برخوردار است. در صورتی که فرد مقدار کمتری از مواد حاوی کربوهیدرات را مصرف کند، این شرایط می‌تواند باعث از بین رفتن چربی زیر پوست صورت شود. از طرف دیگر مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می‌تواند باعث چاقی صورت و ایجاد گونه‌های فربه در فرد شود.

Carbohydrtaes 177273143 1280x960 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

شیر

شیر یک رژیم غذایی کامل است. در واقع شیر حاوی مقادیر مناسب ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های مورد نیاز بدن است. به همین خاطر در صورتی که مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی بدن وجود نداشته باشد، مصرف یک لیوان شیر به صورت روزانه می‌تواند مشکلات فرد را در این رابطه برطرف کند.

2604045 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

آجیل ها

یکی دیگر از روش های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن حب 4 مغز به برنامه و رژیم غذایی است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید. برای تهیه حب کافی است 4 عدد از هر یک از این مغز ها را با 2 عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، می توانید به جای استفاده از خرما از شیره خرما نیز برای خمیر کردن این مغزها استفاده کنید و از این خمیر حب های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز5 تا 10 عدد از این حب ها را بخورید. مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.

yalda2 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

آووکادو

آواکادو سرشار از مواد غذایی است که عاملان اصلی لاغری صورت و از بین بردن چربی های صورت شناخته شده اند و در هر یک عدد اواکادو 17 گرم از مواد لاغر کننده صورت وجود دارد.

avokado - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

کره بادام زمینی

نه تنها کره بادام زمینی بلکه بسیاری از دانه های روغنی و مغزها برای افرادی که می خواهند مدت زمان بیشتری احساس سیری کنند به اندازه خاص تجویز می شود تا با نخوردن غذا بعد از احساس سیری که به آنها دست می دهد صورتشان هم لاغر شود.

High Calorie Foods for Weight Gain 1150x767 compressed 1024x674 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

عسل

عسل به شیوه‌های مختلفی به پوست شما کمک می‌کند. هنگامی که عسل به صورت موضعی استفاده می‌شود، به صورت یک روان کننده عمل می‌کند و موجب جذب رطوبت به پوست می‌شود. در نتیجه، پوست سالم‌تر و چاق‌تر به نظر می‌رسد. هنگام مصرف معمولی یا مصرف موضعی عسل، آنتی اکسیدان های حاوی آن نیز می‌توانند پوست را از مواد محرک و باکتری‌ها محافظت کنند.

عسل برای پوست - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

روغن زیتون

روغن زیتون و روغن نارگیل بسیار برای سلامتی توصیه می شوند و در کنار انبوه خواص فوق العاده در از بین بردن چربی های صورت هم موثر هستند.

زیتون زیتون کنسروی - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

سبزیجاتی مثل…

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی -کلم برگ و گل کلم و.. با داشتن ویتامین های مخصوص برای تقویت بدن در راه از بین بردن چربی ها در لاغر شدن صورت نقش بسزایی را ایفا می کنند.

SABZIJAT LAGHARI - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

تخم مرغ

تخم مرغ هر انچه که برای از بین بردن چاقی صورت نیاز است را در خود دارد. پروتئین های چربی سوز – ویتامین های گروه ب – آهن – زینک و.. از محتویات و خواص تخم مرغ هستند.

hard boiled eggjpg - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

شکلات تیره رنگ

درسته شکلات هم صورت را لاغر می کند اما نوع تیره رنگ آن . جالب است بدانید آنتی اکسیدان موجود در شکلات تیره رنگ 8 برابر بیشتر از توت فرنگی است.

97 02 c23 524 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

چای سبز

خاصیت لاغر کنندگی والبته تضمین کننده سلامت بدن توسط چای سبز یک امر ثابت شده است.

سبز - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

توت ها

تمشک – توت فرنگی – شاه توت و.. همه و همه در از بین بردن چربی های صورت و لاغر شدن صورت نقش دارند.

6479 - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

ماست

ماست های فرآوری شده زیاد توصیه نمی شوند چرا که علی رقم ایجاد لاغری صورت برای دستگاه گوارش مضر هستند.

cucumber yogurt pishghaza sonat ghasrtalaee - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

سیب

سیب حاوی بسیاری از مواد مغذی و ویتامین‌ها است که برای پوست شما مفید است، بنابراین خوردن سیب و استفاده از آن به صورت موضعی می‌تواند تاثیری شگفت انگیز داشته باشد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین A، B و C است و تمام این عناصر می‌توانند به جلوگیری از آسیب بافت‌ها و چاق کردن صورت کمک کنند.

راه دیگر برای استفاده از مزایای سیب ساخت یک نوشیدنی خاص با استفاده از آن است. سه قطعه سیب را با سه هویج کوچک و نصف فنجان (۱۲۵ میلی لیتر) آب لیمو ترکیب کنید. مواد را کاملاً مخلوط نمایید. از این مخلوط آب میوه هر روز بنوشید تا نتایج شگفت آور آن را مشاهده کنید.

sib - چاقی صورت با تغذیه ؛ خوراکی های مفید که باعث چاقی صورت می شود

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi