دارچین آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی که با عفونت‌ ها مقابله می‌کند

Can Dogs Eat Cinnamon - دارچین آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی که با عفونت‌ ها مقابله می‌کند

دارچین آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی که با عفونت‌ ها مقابله می‌کند

آنتی‌بیوتیک‌ ها ترکیباتی هستند که تاکنون زندگی افراد بسیاری را نجات داده‌اند. اما با گذشت زمان تعداد زیادی از گونه‌های باکتریایی در مقابل این داروها مقاوم شدند. بنابراین، عفونت‌ هایی که در ابتدای امر با استفاده از آنتی بیوتیک ها به آسانی درمان می‌شدند در حال حاضر به درمان آنتی بیوتیکی پاسخ نمی دهند. نگرانی‌های جهانی در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی بسیار افزایش یافته، به گونه ای که سازمان بهداشت جهانی  (WHO) بحران مقاومت آنتی‌بیوتیکی را به عنوانی یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت بشر و امنیت غذایی قلمداد می‌کند. به همین علت تلاش برای یافتن راهکارهایی که به کمک آن‌ها بتوان بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ ها با عفونت‌ ها مقابله کنیم، حیاتی است. در این بین دارچین بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: نقش دارچین در کاهش قند خون و مبارزه با بیماری دیابت

دارچین و عفونت

950270 152 - دارچین آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی که با عفونت‌ ها مقابله می‌کند

اخیراً گروهی از محققان استرالیایی به بررسی ارتباط بین دارچین وعفونت پرداخته اند. در مطالعات پیشین فعالیت ضدمیکروبی روغن اسانس دارچین نشان داده شد، اما این ادویه به طور گسترده در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار نگرفت.

مطلب مرتبط: ۲۰ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری ها مقاوم می سازد

در این مطالعه محققان روی ترکیبی به نام سینامالدئید (CAD) که در روغن دارچین وجود دارد و مسئول ایجاد طعم و عطر دارچین است، تمرکز کردند. هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر CAD در از بین بردن بیوفیلم بود. بیوفیلم‌ها (زیست لایه ها) یک تجمع میکروبی پیچیده بوده و اغلب عامل عفونت‌هایی هستند که حتی آنتی‌بیوتیک‌ها نمی توانند آنها را از بین ببرند . شناخته شده ترین نمونه بیوفیلم‌ها پلاک‌های موجود بر روی دندان است.
در این مطالعه محققان استرالیایی باکتری عامل ایجاد عفونت در افرادی با ضعف سیستم ایمنی (مانند مبتلایان به سرطان و دیابت) را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که سینامالدئید CAD بیوفیلم این باکتری را در سه چهارم موارد تجزیه کرده و از بین می‌برد. همچنین از تشکیل بیوفیلم و گسترش باکتری جلوگیری می‌کند.

به اعتقاد محققان اولین کاربرد سینامالدئید می‌تواند برای درمان‌های سطحی (به طور مثال درمان عفونت‌های پوستی) باشد. آنهاامیدوارند که این تحقیقات سبب پیدایش عوامل ضدمیکروبی جدید شود. زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها در حال بی‌اثر شدن هستند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید: