دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

160810165148 inflightfeed airline food alrbaltic super 169 - غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز

متخصصان تغذیه به دلیل عوارض جانبی و احساس ناراحتی نسبت به خوردن غذاها و تنقلات شور قبل از پرواز هشدار می‌دهند. کارشناسان سلامت هشدار داده اند که از خوردن ۵ غذا قبل از هر پروازی، به دلیل عواقب آن برای معده و دستگاه گوارش، خودداری کنید. در ادامه به این غذاهای ممنوعه قبل از پرواز می پردازیم…

غذاهای فرآوری شده و شور

غذاهای شور و فست فودها می‌توانند برای دستگاه گوارش بسیار تحریک کننده باشند، به خصوص آن‌هایی که چربی بالایی دارند و در حالت نشسته به کندی هضم می‌شوند و در نتیجه می‌توانند سبب سوزش سر دل شوند. این غذاها احساس خستگی را هم تشدید می‌کنند.

لوبیا و سایر حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات نیز به سبب ایجاد گاز می‌توانند موجب ایجاد مزاحمت برای مسافر شوند. به دلیل نحوه عملکرد کابین‌های تحت فشار در هواپیما، اثرات آن بر سیستم گوارشی شما می‌تواند پس از بلند شدن واقعی بدتر شود.

گازها با رسیدن به ارتفاع زیاد در بدن منبسط می‌شوند، بنابراین باید از خوردن غذاهایی که موجب ایجاد احساس نفخ در ما می‌شود خودداری کنیم.

کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزیجات

ممکن است برخی فکر کنند که خوردن سالاد بهترین گزینه در فرودگاه است اما سبزیجات خام، به خصوص سبزیجاتی مانند کلم پیچ و کلم بروکلی، می‌توانند گاز بیشتری ایجاد کنند. از آنجایی که ارتفاع در واقع باعث افزایش تولید گاز می‌شود، مصرف سبزیجات خام احتمال احساس نفخ در آسمان را بیشتر می‌کند.

غذاهای ادویه دار

همچنین غذاهای تند می‌توانند معده را بیشتر تحریک کنند و سبب ایجاد گاز اضافی و نفخ شوند. غذاهای تند می‌تواند احتمال احساس ناراحتی معده را در هواپیما افزایش دهد بنابراین توصیه می شود قبل از پرواز سس تند نخورید.

آدامس یا آب نبات بدون قند

در حالی که بسیاری خوردن آدامس مورد علاقه خود را مطلوب می‌دانند تا به گوش شما کمک کند تا با تغییرات فشار کابین در طول پرواز سازگار شود، کارشناسان نظر متفاوتی دارند. آن‌ها بر این باورند که جویدن آدامس در حین پرواز باعث بلعیدن هوا نیز می‌شود که می‌تواند منجر به نفخ شود.

این امر به خصوص در مورد محصولاتی که با قندهای مصنوعی ساخته شده اند و هضم آن برای بدن دشوار است، صادق است، زیرا ممکن است اثر ملین داشته باشند.

 

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi