دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

anti estrogen diet for men - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

پایین بودن میزان تستوسترون مسئله ی شایعی بین مردان است. مردان با تستوسترون پایین اغلب مقدار هورمون استروژن بالایی دارند. برای کاهش استروژن در مردان یکی از بهترین راه ها ، پیروی از رژیم غذایی ضد استروژن (مصرف غذاهای کاهنده ی استروژن) است. می توان از این غذاها همچون داروی های مکمل طبیعی برای کاهش استروژن استفاده کرد. میزان استروژن بالا، نه فقط باعث کاهش تستوسترون در مردان می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را در این افراد افزایش می دهد. بنابه گزارش های منتشر شده در نشریه ی  Medicinal Food، غذاهای کاهنده ی استروژن حاوی فیتوکمیکال هایی هستند که به کاهش سطح هورمون استروژن خون کمک می کنند. برخی ترکیبات شیمیایی گیاهان به عنوان فیتواستروژن( ترکیباتی گیاهی که عملکردی مشابه استروژن دارند) عمل می کنند. فیتواستروژن ها روی سلامتی اثر مثبت دارند، افزون بر بهبود دادن سلامت استخوان ها، خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهند. می خواهیم شما را با این مواد غذایی آشنا کنیم.

مطلب مرتبط: راه های افزایش هورمون تستوسترون به طور طبیعی

رژیم غذایی برای مردان با هدف کاهش استروژن بدن

کاهش استروژن بدن با مصرف فیبر

یکی از اولین تغییرات تغذیه ای که شما باید برای کاهش استروژن بدن انجام دهید، افزایش دادن مصرف فیبر است. دکتر Ronald Hoffman از نیویورک می گوید که یک رژیم غذایی با فیبر بالا سبب کاهش سطح استروژن خون می شود. از آن جایی که استروژن اضافی از طریق روده دفع می شود، اگر مدفوع در روده باقی بماند، استروژن دوباره جذب می شود. برخی از غذاهایی که غنی از فیبر هستند عبارتند از: کرفس، سیب، انواع توت ها، بلغور جو دوسر، آجیل و دانه و هر نوع لوبیا.

مطلب مرتبط:  فیبر غذایی چیست و چه مزایایی برای بدن دارد؟

min - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: چای سبز

چای سبز منبعی غنی از ترکیبات شیمیایی گیاهی است. پژوهش ها نشان می دهد که چای سبز به کاهش استروژن اضافی کمک می کند. این چای، از ابتلا به بیماری هایی مثل انواع سرطان ها، فشارخون و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. استفاده از چای سبز در تنظیم رژیم غذایی برای مردان مناسب است.

سبز - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: دانه کتان

دانه کتان برای کاهش استروژن مناسب است و می توان از آن در تنظیم رژیم غذایی برای مردان استفاده نمود. دانه های کتان حاوی ترکیباتی به نام ﻟﯿﮕﺎﻧﺰ هستند. طبق گفته the Linus Pauling Institute، مرکز تحقیقات بهداشتی در دانشگاه ایالتی اورگان، ﻟﯿﮕﺎﻧﺰ اثرضد استروژنی دارد که از این طریق مانع عمل آنزیم هایی می شوند که در تولید استروژن نقش دارند. در حالی که دانه های کتان دارای خواص ضداستروژنی هستند، آنها همچنین غنی از فیتو استروژن هستند که به استروژن های گیاهی گفته می شود، بنابراین نیازی نیست که شما آنها را از یک منبع غذایی بیش از یک بار در روز مصرف کنید. غنی ترین منبع غذایی حاوی ﻟﯿﮕﺎﻧﺰ دانه کتان است. دانه کتان را می توان به شیرینی جات برشته مانند نان و کیک اضافه کرد، یا آنها را روی سالاد و یا روی خوراک سبزیجات خود بپاشید. هم چنین می توانید بذر را به صورت آسیاب شده خریداری کنید.

.jpg - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: سبزیجات خانواده ی کلم

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از استروژن خوردن کلم ها است این نوع از مواد غذایی دارای سطح بالایی از ترکیبات شیمیایی گیاهی برای جلوگیری از تولید استروژن است کلم ها را می توان پخته و مصرف کرد برخی از آنها، از جمله کلم بروکلی و گل کلم را با طعم خوب خام می خورند.
کلم ها عبارتند از:
کلم بروکلی
گل کلم
کلم
کلم بروکسل
چوی بوک
کلم پیچ
خربزه
شلغم
کلم روتاباگاس

8 Colon Cancer Anticancer Food2 medium banooyeshahr - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: قارچ

انواع مختلفی از قارچ های خوراکی از تولید آنزیمی به نام آروماتاز و استروژن اضافی در بدن جلوگیری می کنند. آنزیم آروماتاز، هورمون آندروژن را به استروژن تبدیل می کند. پس قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید چون از تولید استروژن اضافی در بدن جلوگیری خواهدکرد. قارچ خام را می توان علاوه بر استفاده در سالاد با پیاز و سایر مواد غذایی طعم دهنده سرخ کرد قارچ را باید فروشنده انتخاب کند زیرا قارچ وحشی ممکن است سمی باشد قارچ های آلی انتخاب خوبی هستند زیرا آنها بدون آفت کش ها می باشند.

41430 - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: انگور قرمز

از دیگر مواد غذایی برای کاهش استروژن بدن ، انگور قرمز است. پوست این انگور ماده ای شیمیایی به نام رسوراترول و دانه های آن ماده ای به نام پروآنتوسیانیدین دارد. هر دوی این ترکیبات از تولید استروژن اضافی در بدن جلوگیری می کنند. از انگور قرمز برای کاهش استروژن بدن در تنظیم رژیم غذایی برای مردان استفاده می شود.

l uva nutre il cervello e salva la memoria - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: انار

انار به طور گسترده ای دارای خواص ضد استروژن و همچنین فضائل آنتی اکسیدانی دارد اگر هدف شما درمان تستوسترون پایین است استفاده از انار برای کاهش استروژن بدن می تواند مفید باشد.

Pomegranate heart health benefits - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

رژیم غذایی ضد استروژن: دانه ها

دانه هایی مثل کتان و کنجد حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها در گیاهان یافت می شوند و به کاهش سطح هورمون استروژن در خون کمک می کنند. پژوهشی در دانشگاه ایالتی اورگان نشان می دهد که در بین دانه ها، بذرکتان حاوی بالاترین سطح پلی فنول است. بذر کتان منبع غنی لیگنان هم هست که یک نوع فیتواستروژن است.

26920 - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

کاهش استروژن در مردان با استفاده از غلات سبوس دار

غلات کامل حاوی پلی فنول های ضد استروژن و فیتواستروژن ها هستند. این غلات شامل گندم، جو، چاودار، ذرت، برنج و ارزن هستند. استفده از غلات برای کاهش استروژن بدن مردان توصیه می شود.

ها - رژیم غذایی ضد استروژن برای مردان

کاهش استروژن با مواد غذایی

برای کاهش استروژن، غذاهای خاصی باید محدود شوند و یا کاملا حذف شوند. غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند باید از رژیم غذایی حذف شوند. Dr. Michael Lam، که متخصص درمان طبیعی است، انجام مطالعه ای در مورد بررسی میزان مصرف کافئین و میزان استروژن را گزارش می دهد. نتیجه این مطالعه این بود که حتی تنها یک فنجان قهوه در روز می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و نوشیدن بیش تر از چهار فنجان قهوه سطح استروژن را تا ۷۰ درصد بالاتر از سطح استروژن یک فنجان افزایش داد. Dr. Lam هم چنین بیان کرد یک مطالعه نشان داد که در زنانی که رژیم غذایی گیاهی کم چربی را جایگزین رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و غذاهای پر چربی کردند سطوح استروژن کاهش یافت. اجتناب از مصرف قندها، غذاهای چرب و فرآوری شده و مصرف مواد غذایی تازه مانند میوه ها و سبزیجات و آجیل، یکی از راه های کاهش غلبه استروژن است.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی اینترنتی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi