دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

قد و وزن نوزاد – نمودار رشد نوزاد

D1736256T15318919webb - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

قد و وزن نوزاد – نمودار رشد نوزاد

نمودار رشد نوزاد، برای اندازه گیری‌های قد، وزن و دور سر و بررسی سلامت و روند طبیعی رشد نوزاد در مقایسه با کودکان هم سن او استفاده می‌شوند. این نمودار‌ها برای نوزادان دختر و پسر متفاوت هستند. در این مقاله همه این نمودار‌ها و راهنمای استفاده از آن‌ها بیان شده است.

نمودار رشد نوزاد این امکان را برای والدین فراهم می کند که رشد فرزند خود را بررسی کرده و آن را با محدوده رشد طبیعی مربوط به سن او مقایسه کنند. در صورتی که رشد کودک با رشد طبیعی تفاوت قابل توجهی داشته باشد والدین باید به پزشک متخصص و یا مراکز بهداشت مراجعه نمایند تا علت آن بررسی شود.

اندازه‌های قد، وزن و دور سر نوزادمان را چگونه اندازه گیری کنیم؟

برای اندازه گیری دور سر، یک متر کاغذی یا پلاستیکی را به دور سر کودک در بزرگ ترین قسمت آن بپیچید. متر را در قسمت روی وسط پیشانی و در قسمت پشت روی برآمدگی پشت سر کودک بگذارید تا اندازه دور سر کودک به دست آید. اندازه‌گیری‌های قد و وزن را می توانید خودتان در منزل با متر و یا ترازوهای خانگی بدست آورید. برای داشتن اندازه‌های دقیق‌تر به مراکز درمانی و یا بهداشت مربوطه مراجعه نمایید. زمان هر اندازه گیری را با تاریخ و سن کودک به طور دقیق یادداشت کنید.

455 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

راهنمای استفاده از نمودارهای رشد نوزاد

بر اساس جنسیت نوزاد، نمودار مربوطه را مشخص کرده و ابتدا سن کودک خود را در قسمت پایین نمودار پیدا کنید و یک خط فرضی عمودی رسم کنید. محیط سر، قد یا وزن را نیز در سمت چپ نمودار پیدا کنید و یک خط افقی رسم کنید. در محل تقاطع دو خط عمودی و افقی مذکور نقطه‌ای بدست می آید. اندازه‌گیری را در فواصل منظم انجام دهید و خطی رسم کنید، نقطه‌های رسم شده را به هم وصل کنید. این خط همان منحنی رشد فرزند شما است. این نمودارها به شما نشان خواهد داد که رشد کودک شما در مقایسه با میانگین همه نوزادان هم سن او چگونه است و آیا باید به پزشک مراجعه کنید یا خیر.

مطلب مرتبط: تاثیر دریافت مکمل روغن ماهی در دوران بارداری بر رشد کودکان

نمودار رشد نوزادان دختر؛ دور سر، قد و وزن

135208 496 1 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

 نمودار رشد وزن نوزاد دختر

135209 994 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

نمودار رشد قد نوزاد دختر

135213 537 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

نمودار رشد دور سر نوزاد دختر

نمودار رشد نوزادان پسر؛ دور سر، قد و وزن

135210 385 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

 نمودار رشد وزن نوزاد پسر

135211 881 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

نمودار رشد قد نوزاد پسر

135212 256 - قد و وزن نوزاد - نمودار رشد نوزاد

نمودار رشد دور سر نوزاد پسر

با بررسی‌های ماهیانه این نمودارها و اندازه گیری قد، وزن و دور سر نوزاد، از مراحل رشد نوزاد، رشد طبیعی او و سلامتی کودک خود آگاه شوید و در صورت مشاهده اندازه‌های غیرطبیعی به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان

 

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi