دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

calories sleeping - چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

اگر مایلید بدانید چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید در این مقاله با ما همراه باشد تا با 5 راهکار مفید برای افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی بیشتر آشنا شوید.

1ــ انجام تمرینات ایست ورزی

برای اینکه بتوانید در هنگام استراحت هم چربی سوزی کنید باید سرعت سوخت و ساز (متابولیسم) بدن خود را افزایش دهید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف افزایش جرم توده عضلانی در بدن است. برای افزایش توده عضلانی در بدن خود حتماً لازم نیست تمرینات شدید بدنسازی را انجام دهید. کافیست تمرینات ایست ورزی را انجام دهید. یعنی گروه های مختلف عضلانی را به مدت چند ثانیه منقبض کرده و سپس چند ثانیه استراحت دهید و این کار را باید حداقل 3ــ4 بار در هفته انجام دهید.

مطلب مرتبط: غذاهای عضله ساز راهی برای داشتن عضلاتی قوی

184big - چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

2ــ انجام تمریناتی که از چندین گروه عضلانی استفاده می کنند

نرمش ها و تمرینات ورزشی که از چندین گروه عضلانی استفاده می کنند تأثیر بیشتری بر سوخت و ساز یا متابولیسم بدن شما دارند. در هنگام ورزش حتماً این نوع تمرینات را در فعالیتهای خود قرار دهید. از جمله این تمرینات که چندین گروه عضلانی را درگیر می کنند می توان به اسکات (نشستن و پا شدن با وزنه یا بدون وزنه) پرس سینه، دوی سرعت و … اشاره نمود.

مطلب مرتبط: ویتامین‌ها و مواد معدنی که به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند

woman workout squat preview 1024x547 - چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

3ــ انجام تمرینات مفید برای قلب

انجام نرمش هایی که سبب قوی شدن قلب می شود علاوه بر اینکه باعث می شود راحتتر فعالیت کنید سبب افزایش سرعت سوخت و ساز بدن شما نیز می گردد.

4ــ پرهیز از انجام تمرینات استقامتی شدید

تمرینات استقامتی طولانی مدت سبب کوچکتر شدن عضلات شما می شوند. و هر چه عضلات کوچکتر شوند متابولیسم کندتر می شود. به خاطر داشته باشید عضله بزرگتر و قوی تر سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد.

Movements Training Exercise trx pardad new 13 - چگونه هنگام استراحت چربی سوزی کنید

5ــ استراحت دادن به عضلات

اگر تمرینات قدرتی و قلبی انجام می دهید به خاطر داشته باشید به عضلات خود فرصت بازیابی و بهبودی بدهید مثلاً می توانید در برنامه خود یک روز ورزش کنید و یک روز استراحت و در روزهای ورزشی یک روز تمرینات قدرتی انجام دهید و روز دیگر تمرینات قلبی.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم اینترنتی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi