دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

 مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

سلول های کبد را فعال و از ایجاد مواد سمی می کاهد 660x330 -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

 مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

برای کمک به پانکراس که وظیفه آن تولید انسولین در بدن است می توان خوراکی های طبیعی مثل زردچوبه ،کلم بروکلی و…را مصرف کرد. به این قبیل مواد غذایی انسولین ساز طبیعی گفته می شود. شما می توانید با مصرف این خوراکی‌های خوشمزه به سلامت عضو تولید کننده انسولین در بدن کمک کنید. پانکراس بخش مهمی از دستگاه گوارش ما را تشکیل می دهد. این عضو نه تنها غذای اسیدی دریافت شده از معده ما را خنثی می‌کند، بلکه آنزیم‌های ترشح شده از آن به هضم کربوهیدرات ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها نیز کمک می‌کنند. پانکراس مسئول تنظیم قند خون و عملکرد بهتر دستگاه گوارش در بدن می باشد. در ادامه این مقاله با مواد غذایی که به عملکرد بهتر این عضو کمک می‌کند آشنا شوید.

مطلب مرتبط: تغذیه و دیابت: نکات تعذیه ای مهم برای کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت

مواد غذایی انسولین ساز طبیعی

زردچوبه

زردچوبه غالبا به عنوان یک ماده ضد التهاب طبیعی شناخته می‌شود که به کاهش درد ناشی از احساس سوزش در پانکراس کمک می‌کند. بعلاوه، سبب تولید انسولین در این عضو شده و سطح قند خون را تنظیم می‌کند و از دیابت هم جلوگیری می‌کند.

Zarchubeh 800x480 -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده غذایی با ترمیم بافت‌های اندام‌های مختلف داخلی از جمله پانکراس سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

سلول های کبد را فعال و از ایجاد مواد سمی می کاهد 660x330 -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

اسفناج

اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین B و آهن، نیاز‌های اساسی پانکراس را برآورده می‌کند. آهن به پیشگیری از التهاب کمک می‌کند و ویتامین B برای عملکرد پانکراس لازم است. اسفناج غنی از یک ماده ضد سرطان به نام MGDG (مونوگالاکتوزیل دی گلیسرول) است که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش دهد.

اسفناج -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

کلم بروکلی

کلم بروکلی و سایر سبزیجات مانند کلم و گل کلم برای سلامت پانکراس مفیدند و به دلیل دارابودن مواد مغذی قابل جذب و فلاونوئید‌ها به تقویت مکانیسم سم زدایی بدن کمک می‌کند.

.jpg -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

انگور قرمز

انگور قرمز دارای یک ماده فنولیک به نام رسوراترول است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در نظر گرفته می‌شود و به کاهش التهاب لوزالمعده کمک می‌کند و سلول‌های سرطانی آن را از بین می‌برد.

IMG 20181014 215537 712 -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

سیب زمینی شیرین

آیا شما به این تئوری اعتقاد دارید که اگر یک ماده غذایی شبیه یک عضو در بدن ما باشد، به پرورش آن عضو خاص کمک می‌کند؟ نظیر  گردو برای مغز، کرفس برای استخوان و گوجه فرنگی برای قلب، جالب است بدانید که شباهت زیادی بین سیب زمینی شیرین و پانکراس وجود دارد و این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین با آزاد کردن قند به تدریج در جریان خون، سطح قند خون را تثبیت می‌کند.

سیب زمینی شیرین عکس 1 750x490 -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

قاصدک

چای قاصدک در سم زدایی از کبد و پانکراس موثر است و سبب ترمیم بافت‌های آسیب دیده پانکراس و افزایش تولید صفرا می‌شود. افرادی که به التهاب پانکراس یا پانکراتیت حاد هستند فقط باید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری را از چربی و فقط از منابع طبیعی دریافت کنند و از مصرف هر نوع مواد غذایی فرآوری شده و کربوهیدرات تصفیه شده خودداری کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از هرگونه بیماری مرتبط با پانکراس حائز اهمیت است.

5837300c04df700398eab5b0ab43181d -  مواد غذایی انسولین ساز طبیعی که به پانکراس برای تولید انسولین کمک می کنند

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi