دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

خواص پسته از پیشگیری از دیابت تا سلامت چشم ها

pistachio for childs health - خواص پسته از پیشگیری از دیابت تا سلامت چشم ها

خواص پسته از پیشگیری از دیابت تا سلامت چشم ها

به گفته محققان، پسته فواید بسیاری دارد و برای سلامت بدن مفید است. در مجموع مغزیجات آجیلی از قبیل پسته دارای فیبر بوده و به حفظ سلامت روده و تسهیل عملکرد آن کمک می کنند. از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها است. در ادامه به برخی خواص پسته برای سلامت اشاره می شود.

خواص پسته

سلامت چشم

پسته تنها مغزی است که حاوی کورونوئید می باشد. کورونوئیدها مسئول کاهش خطرات بیماری های مرتبط با چشم ها هستند. پسته دارای کورونوئیدهای مشابهی است که در شبکیه چشم و عدسی چشم یافت می شود. این ماده به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید و مشکلات چشمی مرتبط با سن کمک می کند. متخصصان مصرف کورونوئیدها را همراه با چربی برای جذب آسان تر در بدن توصیه می کنند که البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد.

.jpg - خواص پسته از پیشگیری از دیابت تا سلامت چشم ها

سیستم ایمنی سالم

پسته سرشار از ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. پسته به سبب وجود آنتی اکسیدان ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با انواع بیماری های میکروبی کمک می نماید. پسته همچنین دارای ویتامین های E و A هم است. هر دو این ویتامین ها دارای خواص کنترل آسیب و صدمه به بدن هستند. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سریع تر کمک می کند.

سلامت قلب

بیماری تصلب شرایین (انسداد شریان ها) که در اثر افزایش کلسترول بد LDL در بدن ایجاد می شود می تواند در بلندمدت منجر به حمله قلبی شود. پسته دارای چربی های غیراشباع است که برای کاهش کلسترول بد مناسب می باشند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب به افزودن چربی های خوب موردنیاز برای عملکرد سالم بدن کمک می کند.

nuts cardio - خواص پسته از پیشگیری از دیابت تا سلامت چشم ها

پیشگیری از دیابت

در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل می دهد که برای بدن غیرقابل استفاده می شود. این فرایند گلیکاسیون نام دارد. اثبات شده است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای کاهش نرخ گلیکاسیون مفید هستند. از اینرو این مغز برای کنترل دیابت نیز مفید می باشد.

کنترل و مدیریت وزن

چربی های غیراشباع موجود در پسته سبب اضافه وزن نمی شوند. همچنین فیبر موجود در آن به خروج مواد سمی از بدن کمک می کند. از سوی دیگر فیبرها احساس سیری طولانی مدت ایجاد کرده و در نتیجه پرخوری کاهش می یابد.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

 

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi