دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

حذف وعده های غذایی: خطرات حذف شام یا صبحانه برای بدن

23460 - حذف وعده های غذایی: خطرات حذف شام یا صبحانه برای بدن

حذف وعده های غذایی: خطرات حذف شام یا صبحانه برای بدن

اینکه تصور کنید با حذف وعده های غذایی اصلی می توانید به لاغری و تناسب اندام خود کمک کنید، نه تنها اشتباه می‌کنید بلکه ممکن است بدن خود را نیز در معرض خطرهایی مشخص قرار دهید. در این مقاله شما را از خطرات حذف شام و صبحانه  برای بدنتان مطلع خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: حذف وعده‌های غذایی سبب ایجاد افسردگی و مشکلات خلقی می شود

خطرات حذف وعده های غذایی

بی نظمی قاعدگی:

زنانی که به طور مرتب از وعده های غذایی بخصوص صبحانه صرفنظر میکنند بیشتر در معرض بی نظمی‌های قاعدگی قرار می‌گیرند. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج میبرند.

احساس گرسنگی دائم:

زمانی که وعده های غذایی را حذف می‌کنید معده شما سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن میکند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقی می ‌ماند. در واقع کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در دام تغذیه ناسالم میافتند.

مطلب مرتبط: چرا برخی افراد همیشه احساس گرسنگی می‌کنند؟

10 reasons always feel hungry 1 - حذف وعده های غذایی: خطرات حذف شام یا صبحانه برای بدن

پرخوری:

مطالعات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به اندازه‌ی کافی صبحانه بخورید در ادامه‌ روز پرخوری نخواهید کرد. زیرا صبحانه اولین وعده غذایی بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش می دهد و به دنبال آن میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه می شود. زمانی که میزان انسولین افزایش یابد اسیدهای چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج در زمان پرخوری: پرخوری را با پنج اشتباه، جبران نکنید

از بین رفتن تعادل هورمونی:

پرهیز از خوردن هر کدام از وعدههای غذایی، سبب افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود. هورمونی که اضطراب و استرس را در بدن افزایش می دهد. در این میان عدم تعادل هورمون انسولین در بدن نیز، منجر به نوسانات قند خون و بی ثباتی آن خواهد شد.

مشکلات گوارشی:

با حذف وعده های غذایی، بدن به مواد مورد نیاز برای تامین انرژی و فعالیت دسترسی ندارد. مصرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در روز برای عملکرد صحیح متابولیسم و سیستم گوارشی بدن ضروری است.

افزایش چربی در بدن :

صرف نظر کردن از وعده های غذایی سبب می شود بدن برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای به جای مصرف چربی های بدن، آنها را ذخیره کند نه مصرف. همین روند، چاقی و بخصوص بروز چاقی شکمی را افزایش می دهد که خود خطری برای ابتلا به سندرم متابولیک، بیماریهای قلبی، سکته مغزی و دیابت می باشد.

shekam bimari - حذف وعده های غذایی: خطرات حذف شام یا صبحانه برای بدن

تحلیل رفتن بدن:

با حذف وعده های غذایی، متابولیسم بدن کند می شود و بیشتر احساس خستگی و کج خلقی می کنید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi