دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

5331681 - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

امگا 6 یک اسید چرب غیراشباع بوده که در غذاهای متنوعی یافت می‌شود. این اسیدها برای فعالیت بدن بسیار ضروری هستند و بدن نمی‌تواند خودش آنها را بسازد از همین رو باید آن‌ها از طریق مواد غذایی وارد بدن شوند.

برخی از مواد غذایی که بیشترین میزان امگا 6 را دارند عبارتند از:

گردو

گردو یکی از انواع محبوب و مورد علاقه آجیل‌ها بشمار می‌رود که حاوی مواد مغذی  بسیاری مانند فیبر و مواد معدنی نظیر منگنز، مس، فسفر و منیزیم می باشد. گردو می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا روی سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

unnamed - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

روغن کاجیره

روغن کاجیره یک روغن معروف برای آشپزی است که از دانه کاجیره به دست می آید. مانند سایر روغن‌های گیاهی، کاژیره نیز سرشار از چربی‌های غیراشباع است که می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. روغن کاژیره به دلیل طعم طبیعی و خوب می‌تواند برای سرخ کردن، پخت و پز و حتی در سالاد استفاده شود.

62956 - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

توفو

توفو از دلمه شدن شیر سویا و فشار دادن و قالب گیری آن تهیه می‌شود. هرکدام از قالب‌های توفو سرشار از مواد مغذی، پروتئین، آهن، کلسیم و منگنز است. افزودن توفو به وعده‌های غذایی برای سلامتی بسیار مفید است.

tofu 1 600x330 - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان گرفته شده که دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیوم و ویتامین E می باشد که هر دو به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و سبب محافظت در برابر آسیب سلولی، التهاب و بیماری‌های مزمن می‌شود. با طعم آجیل مانند و حالت تردی که این دانه‌ها دارند، یک گزینه مناسب برای میان وعده و استفاده روزانه در غذاها است.

unnamed 1 - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی که از بادام تفت داده شده تهیه می‌شود٬ نه تنها سرشار از چربی‌ و پروتئین است بلکه دارای نیاسین، منگنز، ویتامین E و منیزیم می‌باشد.

nut butter lifestyle 696x490 - امگا 6 در چه مواد غذایی وجود دارد؟

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi