دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

unnamed 2 - بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

همه ما درباره تاثیر بوی غذاها در افزایش اشتها می دانیم برای مثال بوی کیکی که تازه پخته شده برای بسیاری از ما اشتها آور است. بعضی مواد غذایی و روغن های گیاهی هستند که دانشمندان معتقدند استشمام بوی آنها سبب کاهش اشتها می شود. جالب است بدانید در کشور فرانسه عطری با نام Prends Moi  تولید شده که سازندگانش ادعا می کنند بوی آن اشتها را کم می کند. در این مقاله می خواهیم مواد غذایی و روغن های طبیعی را به شما معرفی کنیم که استشمام آنها به کاهش اشتها کمک می کند.

1. روغن نعناع

استشمام این روغن طبیعی می تواند حواس انسان را تحریک کند. روغن نعناع به تقویت تمرکز و افکار در مغز کمک می کند. دلیل این اتفاق تاثیر بوی نعناع روی تقویت عصب سه قلو است. استشمام این بو منطقه ای از مغز را فعال می کند که مسئول برانگیختگی است و موجب می شود فرد هوشیارتر و با انرژی تر شود. سعی کنید در روز هنگامی که انرژی تان افت می کند روغن نعناع را استشمام کنید تا به صورت طبیعی دوباره انرژی تان را بدست بیاورید.

نعنا - بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

2. نارنگی

عطر و بوی نارنگی از مثبت ترین چیزهایی است که می توانید استشمام کنید. یکی از بهترین روش های تقویت خلق و خو سوزاندن روغن طبیعی نارنگی است. از بزرگترین مزایای نارنگی این است که غنی از اسید سیتریک است که به از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده لک کمک می کند. همچنین بوی روغن نارنگی سبب جلوگیری از هوس های غذایی می شود.

3. گریپ فروت

گریپ فروت از میوه هایی است که گفته می شود خوردنش به کاهش وزن کمک می کند. دلیلش این امروجود برخی از مواد اصلی فعال در گریپ فروت می باشد که برای تقویت سوخت و ساز و کاهش اشتها فوق العاده مفید هستند. روغن گریپ فروت را افراد به دلیل کاهش میل به قند و کمک به لاغری می شناسند. وقتی هوس غذایی به سراغتان می آید با استشمام مستقیم روغن گریپ فروت می توانید به مقابله با آن بروید.

4. روغن زیتون اکسترا ویرجین

نتایج مطالعات انجام شده در آلمان نشان دادند تنها استشمام روغن زیتون اکسترا ویرجین می تواند سبب افزایش احساس سیری شود. محققان عصاره این بو را در ماست گروهی از افراد تحت آزمایش قرار دادند و متوجه شدند این گروه در مقایسه با کسانی که ماست معمولی استفاده می کردند هم کالری کمتری دریافت کردند و هم واکنش قند خونشان بهتر بوده است. همچنین هورمون سروتونین در این افراد بیشتر ترشح شده بود، سروتونین هورمونی است که با سیری در ارتباط است.

روغن زیتون اصل از تقلبی - بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

5. سیر

طعم و بوی قوی این ماده غذایی سبب می شود فرد لقمه های بزرگی از غذا نگیرد.  تمام ادویه هایی که بو و مزه قوی دارند تقریبا چنین تاثیری را دارند. همچنین نتایج مطالعات نشان دادند ادویه ای مانند فلفل تند می تواند به کالری سوزی بیشتر بدن کمک کند.

6. رازیانه

ایتالیایی ها از این گیاه ترد و خوش بو به عنوان تمیز کننده ظروف استفاده می کردند. تحقیقات هم نشان دادند بوی رازیانه می تواند اشتها را کنترل کند. وقتی هوس غذایی به سراغتان آمد کافی است چند ساقه رازیانه را استشمام کنید و در کنارش یک لیوان پر آب خنک بنوشید.

7. سیب سبز و موز

بررسی های انجام شده نشان دادند افراد مبتلا به اضافه وزن با بو کردن موز یا سیب سبز هنگام گرسنگی کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی کردند، داشتند. محققان معتقدند که بوهای شیرین طبیعی جلوی اشتها را می گیرند. بنابراین اگر سیب سبز یا موز جواب نداد می توانید از استشمام وانیل یا نعناع کمک بگیرید.

VrvdJl7W - بوهایی که به کاهش اشتها و لاغری کمک می کنند

سخن پایانی

مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد در واقع ترفندهایی هستند که می توانند بیشتر از نظر روانی و ذهنی روی افراد تاثیر بگذارند و نمی توان گفتن تنها بوییدن یک نوع خاص از غذا می تواند سبب از بین رفتن مشکل چاقی و اضافه وزن شود. راه اصلی کاهش وزن انجام رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی به صورت مرتب است. وقتی در کنار رژیم و برنامه ورزشی ترفندهای مقابله با هوس های غذایی را نیز بکار ببرید مطمئنا موفق تر خواهید بود. یادتان باشد هر آنچه به بهتر شدن نتیجه گیری تان کمک می کند را به کار بگیرید تا سرعت کاهش وزنتان افزایش یابد.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi