دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

رژیم غذایی کم فیبر سبب افزایش فشار خون می شود

1804w dash diet hypertension scaled - رژیم غذایی کم فیبر سبب افزایش فشار خون می شود

رژیم غذایی کم فیبر سبب افزایش فشار خون می شود

نتایج تحقیقی که توسط محققان استرالیایی انجام گردیده است، نشان می‌دهد رژیم غذایی کم فیبر می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شود. این مطالعه از این رو حائز اهمیت است که برای اولین بار نشان می‌دهد، فیبرهای رژیم غذایی به‌طور مستقیم بر روی سلامت قلب و رگ‌های خونی موثرند.

یکی از یافته‌های منحصر به فرد این مطالعه این است که پروفایل باکتریایی روده به نام «میکروبیوم روده» با ابتلا به فشار خون بالا ارتباط نزدیکی دارد و این ارتباط در نتیجه مواد شیمیایی است که توسط باکتری روده در جریان خون آزاد می‌شود. فشار خون بالا یکی از ریسک فاکتورهای مهم برای مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی است.به گفته محققان، رژیم غذایی کم فیبر با شیوع فشار خون بالا ارتباط دارد.

مطلب مرتبط: هشدار! مواد غذایی که سبب افزایش فشار خون می شوند

این مطالعه مصرف فیبر را تنها به عنوان یک عامل پیشگیرانه تغییر می دهد و مشخص می کند که کمبود فیبر می تواند در واقع به فشار خون بالا و ابتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر شود و این وضعیت از طریق میکروبیوم روده رخ می‌دهد. به گفته کارشناسان تغذیه فیبر قابل حل و غیر قابل حل جزئی از رژیم غذایی سالم است و مصرف میوه و سبزیجات سبب کاهش بیماری های قلبی و عروقی می شود .گفته می شود مصرف جوانه گندم به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم زیاد سبب کاهش فشار خون بالا می شود .

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi