دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

مصرف زیاد میوه در کاهش علائم یائسگی نقش دارد

1 1 - مصرف زیاد میوه در کاهش علائم یائسگی نقش دارد

مصرف زیاد میوه در کاهش علائم یائسگی نقش دارد

نتایج تحقیق و بررسی محققان نشان داد که رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات در کاهش علائم یائسگی نقش دارد. اگرچه روش هورمون‌ درمانی شیوه ای قابل قبول در درمان علائم مرتبط با یائسگی برای بسیاری از زنان است، اما در حال حاضر گزینه های درمانی غیردارویی برای زنان در معرض ریسک بالا و زنانی که کاندیدای هورمون درمانی نیستند، در حال تحقیق و بررسی است.

محققان در حال حاضر بر شناسایی فاکتورهای قابل اصلاح در سبک زندگی به منظور پیشگیری یا کاهش علائم یائسگی تاکید و توجه دارند.

“استفانی فابیون”، پژوهشگر عضو انجمن یائسگی آمریکای شمالی، در این باره می گوید: «این مطالعه کوچک، شواهد مقدماتی در رابطه با تاثیر مصرف میوه و سبزیجات را بر علائم یائسگی ارائه می نماید.»

مطلب مرتبط: مکمل های مفید برای دوران یائسگی

مطالعات قبلی نشان داده اند که فاکتورهای رژیم غذایی نقش اساسی در تولید استروژن، متابولیسم و به دنبال آن علائم یائسگی دارند.

در این مطالعه، محققان پافراتر گذاشته و به بررسی میوه های خاص و تاثیرشان بر انواع علائم یائسگی پرداختند.

مطالعه نشان داد مصرف روزانه یک عدد سیب به کاهش علائم یائسگی کمک می کند. همچنین محققان دریافتند اگرچه برخی میوه ها و سبزیجات رابطه معکوس با علائم یائسگی دارند، اما مصرف زیاد آنها می تواند با بروز برخی مشکلات ادراری مرتبط باشد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi