دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

brain development fetus - تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف کافئین در دوران بارداری می تواند مسیرهای مهم مغزی را در نوزاد تغییر دهد. محققان دانشگاه روچستر آمریکا دریافتند کافئین مصرف شده در دوران بارداری می‌تواند مسیرهای مهم مغزی را تغییر دهد و منجر به مشکلات رفتاری در سنین بالاتر شود.

محققان در این مطالعه، هزاران اسکن مغزی کودکان ۹ و ۱۰ ساله را بررسی کردند و به تغییرات ساختار مغز در کودکانی که در رحم در معرض کافئین قرار گرفته بودند، پی بردند.

«جان فاکس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که احتمالاً مصرف کافئین در دوره بارداری ایده خوبی نیست.»

افزایش مشکلات رفتاری، مشکلات توجه و بیش فعالی همه علائمی است که محققان در این گروه از کودکان مشاهده کردند.

محققان با بررسی اسکن مغزی بیش از ۹۰۰۰ شرکت کننده، تغییرات واضحی را در نحوه سازماندهی مسیرهای ماده سفید که موجب ایجاد ارتباط بین نواحی مغزی می‌شود، در کودکانی که مادران آنها در طی بارداری کافئین مصرف کرده بودند، مشاهده کردند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که کافئین می‌تواند بر بارداری تأثیر منفی بگذارد. همچنین مشخص شده است که جنین آنزیم لازم را برای تجزیه کافئین هنگام عبور از جفت ندارد. این مطالعه جدید نشان می‌دهد که کافئین همچنین می‌تواند تأثیر طولانی مدتی بر رشد عصبی بگذارد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi