دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

honeylemon - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده است. همچنین عسل به واسطه ویژگی های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماریها در بین تمام ملل کاربرد داشته است. عسل تنها غذایی است که استفاده از آن باعث نابودی چرخه طبیعت نمی شود.  عسل طبیعی سرشار از مواد غذایی و حیات‌بخش بوده و می‌تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین‌های موجود در گل را به شکل عسل می‌پروراند و آن را قابل جذب در خون می‌سازد. در ادامه با فواید عسل طبیعی بیشتر آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید…

فواید عسل طبیعی برای پیشگیری از سرطان

میدانستید که به کمک عسل میتوانید با سرطان مبارزه کنید؟ چه بسیاری از مردم که نمیدانند عسل دارای خواص سرطان زا و ضد تومور است! مطالعات اکنون بیشتر و بیشتر به نقش بالقوه عسل در پیشگیری و پیشرفت تومور و سرطان اشاره دارد. عسل حاوی فلاونوئید و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی کمک میکند .

فواید عسل طبیعی برای خون

عسل تاثیرات مختلفی بر روی بدن دارد و این امر بستگی به نوع مصرف شما دارد. اگر عسل را با آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید، تاثیرات بسیار مفیدی بر روی تعداد گلبول‌های قرمز موجود در خون دارد. گلبول‌های قرمز خون مسئول انتقال اکسیژن موجود در خون به بخش‌های مختلف بدن هستند. عسل محلول در آب ولرم میزان هموگلوبین‌های خون را افزایش می‌دهد، هموگلوبین‌هایی که مانع کم‌خونی می‌شوند.

Foods to Increase Platelets - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای دستگاه گوارش

عسل طبیعی هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد و برای مشکلات روده ای مزمن و عفونی مثل یبوست، زخم اثتی عشر یا دوازدهه و ناراحتی های کبد، مفید است.

Diarrhea1 1 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای درمان زخم و سوختگی

این قدرت شفابخش اغراق آمیز نیست. عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند هم در داخل و هم در خارج بدن بصورت مفید عمل کند. می توان آن را به عنوان یک درمان مرسوم برای زخم و سوختگی و ضد عفونی زخمها استفاده کرد .عسل دارای فعالیت ضد باکتری، ضد قارچ، و آنتی اکسیدان است که آن را برای درمان زخم کاملا ایده آل کرده است .

yebal.ir 149 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای سیستم تنفسی

در شرایط آب و هوایی معتدل و سخت، عسل طبیعی درمان شناخته شدۀ خوبی برای سرماخوردگی و ناراحتی ها و عفونتهای دهان و گلو و برونشیت می باشد. به نظر میرسد این اثر به غیر از خاصیت ضد باکتری بودن، مربوط به اثر آرام کنندگی و تسکین دهندگی فروکتوز موجود در آن باشد.

Honey for Sore Throat 1 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای افزایش حافظه

مطالعات نشان داده است که عسل دارای آنتی اکسیدان طبیعی است و دارای خواص درمانی است که قادر به جلوگیری از کاهش شناختی و زوال عقل و افزایش سیستم کولینرژیک مغز میباشد .این خاصیت عسل به بدن در جذب کلسیم، کمک می کند تا مغز سالم تر و قوی تر شود . مغز به کلسیم به منظور پردازش اندیشه و تصمیم گیری نیاز دارد .

honey will improve your memory - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای سرفه های آرام

محققان بر این عقیده اند که در کودکانیکه دچار سرفه های شبانه هستند، عسل می تواند از داروهای ضدسرفه همچون دکسترومتورفان در درمان سرفه های شبانه بهتر عمل کند. در تحقیق انجام شده بروی ۲۷۰ کودک، آنهاییکه ۳۰ دقیقه قبل از خواب دو قاشق چایخوری عسل خورده بودند، نسبت به کودکانیکه عسل نخورده بودند، کم تر سرفه کرده، سرفه شان کم شدت تر بوده و کم تر خوابشان در اثر سرفه پریده است.

سرفه عکس 750x490 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

 

فواید عسل طبیعی برای افزایش طول عمر و سلامتی

اگر بطور روزانه فقط یک قاشق مربا خوری عسل استفاده کنید علاوه بر تمامی فواید شفابخشی که دارد باعث افزایش طول عمر و سلامتی میشود ، اغلب افرادی که نسبت به بقیه عمر طولانی ترین داشته اند به طور منظم عسل مصرف کرده اند . ذکر این نکته بد نیست بدانید که زنیورداران نسب به باقی افراد در گروه های شغلی دیگر به مراتب کمتر به سرطان و بیماری های مشابه مبتلا میشوند!

anciana - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی به عنوان منبع انرژی

عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی اساساً از قندهای ساده فروکتوز و گلوکز تشکیل شده و کالری لازم بدن را به سرعت تأمین و در نهایت انرژی مورد نیاز برای افراد سالم و بیمار را فراهم می کند، که در حقیقت راهی سریع برای دستیابی به انرژی بدون نیاز به صرف زمان طولانی یا فعالیت هضم پیچیده است.

.jpg - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای بهبود مشکلات پوست سر و شوره سر

در تحقیقی که برروی بیماران مبتلا به درماتیت صبوره و شوره سر انجام شد، بیماران عسل رقیق شده با ۱۰ درصد آب را برروی نواحی مشکل دار گذاشته و برای سه ساعت آن را نگه داشته و سپس سرشان را شستند. درهمه افراد خارش و پوسته پوسته شدن بعد از یک هفته برطرف شد. زخم های پوستی دو هفته بعد از درمان بهبود یافت و افرادیکه ۶ ماه کامل از این روش استفاده کردند کاملا بهبود یافتند.

Home Remedies to Get Rid of Dandruff - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

فواید عسل طبیعی برای درمان بیخوابی

نمیتوانید به راحتی بخوابید ؟ با استفاده از ترکیب معروف شیر و عسل این مشکل را درمان کنید . یک  قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید تا بسیار سریع به آرامش روح و القاء خواب برسید . همچنین با اضافه کردن ۱ یا ۲ قاشق چای خوری عسل به یک فنجان چای بابونه نیز میتوانید بیخوابی را درمان کنید . عسل می تواند با افزایش انسولین و انتشار سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است باعث بهبود خلق و خو و شادی انسان بشود .

1446149 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

عسل برای نوزادان مفید نیست !

باید بدانید که دادن عسل به نوزاد زیر یک‌سال باعث بروز مسمومیت ”بوتولیسم“ می‌شود ، درواقع عسل طبیعی برای بزرگسالان علاوه بر اینکه هیچگونه ضرری ندارد کاملا مفید و مقوی نیز میباشد اما متخصصان اطفال به شدت در برابر دادن عسل به کودکان زیر ۱ سال هشدار می دهند . بوتولیسم در اثر اسپورهای باکتری بوتولینم به‌وجود می‌آید. اسپورهای این باکتری به مقدار زیادی در خاک، گرد و غبار و عسل وجود دارد.  این اسپورها تاثیری بر روی بزرگسالان ندارند ولی اگر وارد بدن نوزاد شوند، در مجرای گوارشی او تکثیر می‌یابند و باعث تولید سم بوتولینم می‌شوند. حتی اگر برای شیرین‌شدن سر پستانک نوزاد، عسل به آن بمالید، این سم را در بدن نوزاد ایجاد خواهد کرد. سم بوتولینم بعنوان کشنده‌ترین سم برای انسان شناخته شده است ، درست است که خواص عسل بسیار شفابخش میباشند اما برای نوزادان زیر یک سال به هیچ وجه توصیه نمیشود !

New Born Baby Wallpapers 1 728x455 - فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi