دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

خوردن روزانه آووکادو به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند

avocadofruit - خوردن روزانه آووکادو به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند

خوردن روزانه آووکادو به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند

گروهی از محققان دریافتند خوردن روزانه یک عدد آووکادو به مراتب مفیدتر از خوردن روزانه یک عدد سیب برای سلامت است. نتایج بررسی های محققان نشان داد مصرف روزانه یک عدد آووکادو با کاهش میزان کلسترول بد LDL در افراد چاق یا دارای اضافه وزن مرتبط است.

مطلب مرتبط: آووکادو میوه استوایی سرشار از خاصیت برای حفظ سلامتی بدن

«پنی کریس اترتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توانستیم نشان دهیم زمانیکه افراد یک عدد آووکادو به رژیم غذایی شان اضافه کردند دارای ذرات کمتر LDL نسبت به قبل از رژیم شان بودند.»

وی در ادامه می افزاید: «ما دریافتیم زمانیکه ذرات LDL اکسید می شوند زنجیره ای از واکنش ها آغاز می می گردد که سبب تشکیل پلاک ها در دیواره عروق خونی شده و تصلب شریان اتفاق می افتد. اکسایش به بدن آسیب می رساند، حال اگر بتوان از طریق مصرف مواد خوراکی از بدن در برابر اکسیداسیون محافظت کرد بسیار عالی است.»

shutterstock 400051756.0 - خوردن روزانه آووکادو به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند

محققان در این تحقیق ۴۵ شرکت کننده دارای اضافه وزن یا چاق را مورد بررسی قرار دادند. بعد از ۵ هفته رژیم غذایی آووکادو، محققان مشاهده کردند میزان کلسترول LDL اکسیدشده در شرکت کنندگان نسبت به قبل از رژیم کاهش یافته بود. همچنین میزان آنتی اکسیدان لوتئین در آنها به مراتب بیشتر بود. به گفته اترتون، «وجود لوتئین بیشتر از اکسیدشدن LDL جلوگیری می کند.»

به گفته محققان، آووکادو سرشار از چربی های سالم، کاروتنوئیدها (مفید برای سلامت چشم ها) و سایر مواد مغذی هستند.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi