دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

veg - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

درصورت مبتلا بودن به دیابت نوع 2 و چاقی، خوردن سبزیجات کم کربوهیدرات گزینه ای مناسب برای احساس سیری بدون افزایش وزن و بالا رفتن شدید قند خون می باشد. سبزیجات غیر نشاسته ای یا کم کربوهیدرات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بوده درحالیکه کالری کمی دارند. برای آشنایی با این سبزیجات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 اسفناج

ابن سبزی کم کربوهیدرات، غنی از فولات، بتا کاروتن و ویتامین K است. اسفناج را می‌توانید به صورت تازه و یا بخارپز شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید املت خوشمزه ای از اسفناج همراه با تخم‌مرغ تهیه کنید و در وعده صبحانه میل نمایید. از برگ های تازه اسفناج همراه با سایر سبزیجات سالاد تهیه کرده و در وعده ناهار و شام مصرف کنید.

4bprc864e30b8417ttd 800C450 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است. این سبزی خوش آب و رنگ کربوهیدرات و کالری کمی دارد. هر لیوان گوجه‌فرنگی خرد شده تنها 32 کیلوکالری انرژی دارد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی  که مسئول ایجاد رنگ قرمز گوجه‌فرنگی می باشد، یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده و از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان پروستات پیشگیری می کند.

7433132 636 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

بروکلی

بروکلی علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین A ،  C و K و همچنین فیبر است. شما می‌توانید بروکلی را به صورت خام همراه سالاد مصرف کرده و یا بخارپز نموده و در کنار سایر مواد غذایی مصرف نمایید.

700x400 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

گل کلم

گل کلم از دیگر سبزیجات کم کربوهیدرات بوده که سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. این سبزی به صورت تازه و یا بخارپز شده مورد استفاده قرار می گیرد.

696x400 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

 کلم برگ

کلم برگ هم مانند گل کلم و بروکلی در دسته سبزیجات کم کربوهیدرات قرار می گیرد. کلم برگ حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و C، فیبر و آنتی‌اکسیدان بوده و از منابع غذایی منگنز، فیبر و ویتامین B6 به حساب می‌آید. این سبزی به صورت تازه و یا پخته شده قابل استفاده است.

915 815x450 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

خیار

هر لیوان خیار خرد شده کمتر از 5 گرم کربوهیدرات دارد. بنابراین برای افراد مبتلا به چاقی و دیابت یک میان وعده کم کالری مفید است . خیار حاوی ویتامین K و C می‌باشد. می‌توانید از خیار به صورت سالاد استفاده کنید.

خیار 1 780x405 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

مارچوبه

این سبزی در هر فنجان تنها 27 کالری انرژی و 5 گرم کربوهیدارت دارد. همچنین حاوی ویتامین K و A می باشد. در هنگام خرید نوع سفت با ساقه ی سبز روشن آن را انتخاب نمایید. ساقه های باریک تر، تُردتر هستند. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می شود بنابراین برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

1 750x490 - سبزیجات کم کربوهیدرات ، گزینه ای مناسب برای مبتلایان به چاقی و دیابت

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی اینترنتی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi