دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

asal va darchin - لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

امروزه یکی از رایج‌ترین روش های لاغری استفاده از دارچین و عسل در رژیم غذایی روزانه می باشد. شما می‌توانید از این ادویه خوشبو در چای، به‌عنوان چاشنی در غذا یا به‌طور مستقیم استفاده کنید. اما آیا واقعا با استفاده از عسل و دارچین می‌توان لاغر شد؟ پس برای اینکه بیشتر درباره لاغری با دارچین و عسل بدانید با ما در این مقاله همراه باشید.

لاغری با دارچین و عسل: مزایای دارچین

دارچین ادویه ای با خاصیت آنتی اکسیدانی بالاست که بسیاری از مزایای آن برای سلامتی به این خاصیت مربوط می شود. دارچین برای کمک به افراد دیابتی شناخته شده است. برخی از متخصصان بر این باورند که ترکیبات موجود در دارچین با بهبود ترشح انسولین سبب کاهش قند خون می شوند. دارچین برای موارد دیگری مانند کاهش سطح گلوکز در بیماران دیابتی، بهبود فشار خون، بهبود علائم مولتیپل اسکلروز(MS)  و کاهش کلسترول توصیه می شود.

مطلب مرتبط: دارچین آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی که با عفونت‌ ها مقابله می‌کند

health benefits cinnamon thumb - لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

لاغری با دارچین و عسل: خواص عسل

عسل زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، خاصیت آنتی میکروبی دارد، یعنی از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند و به خاطر ضخامت،  pH پایین و آب اکسیژنه ای که توسط آنزیم هایش تولید می شود جلوی عفونت را می گیرد. بنابراین عسل در کاهش عفونت زخم ها و بهبود سوختگی موثر است. علاوه بر اینها عسل برای جلوگیری از سرفه نیز مفید است.

مطلب مرتبط: فواید عسل طبیعی برای سلامت بدن انسان و پیشگیری از انواع بیماری ها

Honey 3 - لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

آیا دارچین و عسل موجب کاهش وزن می شوند؟

هرچند ادعاهای زیادی درباره‌ی کاهش وزن با رژیم دارچین و عسل وجود دارد، اما تحقیقات بسیار کمی در این مورد انجام شده است. با این حال برخی نتایج امیدوار کننده بوده است. در یک مطالعه مشخص شد جایگزین کردن ساکارز با عسل از افزایش وزن جلوگیری می کند در حالی که بررسی دیگری نشان داد این کار سبب فعال شدن هورمون های سرکوب اشتها می شود. اما هیچ تحقیقی ثابت نکرده است که عسل و دارچین موجب کاهش وزن می شوند.

91m3PakAywL. SL1500  - لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

چه مقدار دارچین می توانیم روزانه مصرف کنیم؟

در روزنباید  بیشتر از 6 گرم دارچین مصرف کنید. دارچین خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد به همین دلیل اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید بهتر است قبل از استفاده دارچین حتما با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این اگر آلرژی هم دارید، مصرف دارچین می تواند برای شما مضر باشد. در برخی موارد دارچین ممکن است سبب آسیب به کبد شود دارچین را به عنوان یک مکمل نه یک جایگزین دارویی (مخصوصا برای بیماری دیابت ) به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هیچ ادویه یا غذای جادویی وجود ندارد که تمام مشکلات را حل کند اما در مواردی مانند سبک زندگی سالم، استفاده از دارچین نقشی کمک کننده خواهد داشت. هرچقدر هم که مزایای آن کم باشد، اما اگر خواستید چای یا قهوه بنوشید مقداری دارچین به آن اضافه کنید.

Cinnamon 10 Potent Health Benefits The Best Type Of Cinnamon - لاغری با دارچین و عسل ؛ آیا رژیم دارچین و عسل برای لاغری مفید است؟

هشدار!‌

دو نوع اصلی دارچین به نام های دارچین سیلان و دارچین کاسیا وجود دارد که هر کدام ترکیبات خاصی دارد. یکی از انواع رایج دارچین ( دارچین کاسیا ) نام دارد که مقدار زیادی کومارین دارد. این ماده در بسیاری از گیاهان وجود دارد و برای درمان تورم و احتباس آب در بافت های بدن مفید است. متخصصان معتقدند مصرف مقادیر خیلی کم کومارین به‌مدت بیشتر از دو هفته، باعث آسیب کبدی، (به‌خصوص در افرادی که کبدشان بیمار است) می‌شود. با این حال این بدان معنی نیست که از مصرف دارچین پرهیز کنید. بهتر است هنگام مصرف دارچین نوع سیلان را انتخاب کنید که میزان کومارین آن کمتر است. دارچین را همراه با عسل مصرف کنید.

با اینکه بحث درباره خاصیت کاهش وزن عسل و دارچین است اما یک قاشق چای خوری عسل و یک دوم قاشق چای خوری دارچین درون یک فنجان چای سبز اگر تاثیری هم نداشته باشد، طعم بسیار خوبی دارد.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم لاغری

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi