مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به اختلالات روانشناختی

با اختلال پرخوری - مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به اختلالات روانشناختی

مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به اختلالات روانشناختی

اختلالات روانشناختی به مجموعه ای از مشکلات سلامت روان گفته می شود که بر خلقیات، فکر و رفتار تاثیر می گذارد. برخی اختلالات شایع روانی عبارتند از افسردگی، اضطراب، اختلالات تغذیه‌ای، رفتارهای اعتیادی، و شیزوفرنی. علائم این اختلالات شامل احساس ناراحتی، تفکر گیج و سردرگم، خستگی و ضعف، توهم، احساس بیش از حد گناه، تغییر در عادات تغذیه، خشم، و فکر خودکشی است. اختلالات روانی ممکن است به دلیل فاکتورهای پرخطری مانند خصوصیات ارثی، قرارگیری در معرض مواد سمی، الکل یا مواد مخدر، اختلال در انتقال دهنده‌های عصبی، تجربه تروما در گذشته یا شرایط پراسترس زندگی روی دهد. محققان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به اختلالات روانی باید برای جلوگیری از تشدید علائم مشکل شأن از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز نمایند.

کافئین

ارتباط غیرمستقیمی با افسردگی دارد. مصرف کافئین می‌تواند سبب اختلال در خواب شده و در نتیجه علائم افسردگی بدتر شود.

10531469641536510410 - مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به اختلالات روانشناختی

مواد غذایی حاوی سدیم بالا

این مواد خوراکی شامل مغزهای آجیلی شور، گوشت کنسروشده، و ماهی هستند که برای سلامت روان مشکل ساز می باشند. مصرف زیاد نمک هم سبب احتباس آب در بدن شده که می‌تواند عامل تحریک پذیری باشد.

الکل

به عنوان یک عامل افسردگی در نظر گرفته می‌شود زیرا موجب ایجاد توده‌ای در درون سیستم عصب مرکزی می‌شود که مسئول جریان احساسات و هیجانات است. مشروبات الکلی سبب اختلال در عملکرد سیستم عصب مرکزی می‌شود.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف الکل برای سلامتی بدن

غذاهای فرآوری شده

این مواد خوراکی شامل نان، انواع کوکی ها، چیپس و غیره هستند که می‌توانند سبب افزایش قندخون و ایجاد احساس ناراحتی و تحریک پذیری می‌شوند.

Triple Grands Gemma1 1024x683 - مواد غذایی ممنوعه برای افراد مبتلا به اختلالات روانشناختی

شکر تصفیه شده

مصرف شکر تصفیه شده می‌تواند از طریق افزایش میزان التهاب در بدن و مغز علائم افسردگی را تشدید کند.

برای بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

دریافت رژیم غذایی آنلاین