دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

1436 - برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

اگر ورزش می ‌کنید و سعی دارید غذاهای سالم ‌تری بخورید، و این کار را با آشپزی در خانه به جای رفتن به رستوران انجام می دهید، بهتر است از 4 اشتباه رایج حین پخت و پز مواد غذایی دور بمانید تا به طور موثرتری از ابتلا به چاقی و افزایش وزن جلوگیری کنید. برخی اشتباهات خیلی ساده حین آشپزی می ‌تواند تلاش ‌هایتان را برای رسیدن به اهداف کاهش وزن به باد دهد.

مطلب مرتبط: نکاتی ساده برای خوردن غذای سالم و رژیمی در رستوران

1. اجتناب از اندازه گیری چربی ها:

اندازه گیری میزان چربی مصرفی حین آشپزی بسیار مهم ست. برای مثال حین سرخ کردن سبزیجات، خیلی راحت می ‌توان مقداری روغن به آن اضافه کرد. در واقع روغن باعث جریان داشتن بهتر گرما و طعم سبزیجات می شود. اگر مراقب نباشید، ممکن است سبزیجات شما به غذایی سرشار از کالری تبدیل شود. یک قاشق روغن زیتون حاوی 120 کالری است. به طور اتفاقی افزودن دو قاشق از آن حدود 240 کالری به غذای شما می ‌افزاید. از آنجایی که حتی کم‌ چرب ‌ترین سس ‌های سالاد هم سرشار از چربی ‌اند، مصرف زیاد آنها می ‌تواند کیفیت سبزیجات خامی را که می ‌خورید پایین بیاورند.

oil2 - برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

2.  مصرف میان وعده حین پخت غذا:

خوردن میان ‌وعده هنگام آشپزی رژیم غذایی ‌تان را به هم می ‌زند. برای درست کردن یک غذای خوب، چشیدن مزه آن اهمیت فراوانی دارد، اما اگر گرسنگی به شما غالب شد و وادارتان کرد تا چیزی بخورید، از این فرصت استفاده کنید و به‌ جای آن آب بنوشید.

000 21 1 - برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

3. تخمین نزدن اندازه بشقاب غذایی:

اگر در رژیم هستید، احتمالا می‌ دانید که اندازه ظرف غذای یکی از عواملی تاثیرگذار بر اندازه دور کمرتان است. تحقیقات نشان می ‌دهد که ما در ارزیابی اندازه ظرف خود عملکرد نامناسبی داریم.

healthy eating portion control s2 three plates 520x245 - برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

4. مصرف بیش از حد چربی های سالم:

چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو،‌ آجیل و … در رژیم ‌های غذایی سالم به موادی اصلی تبدیل شده اند. این چربی‌ها سرشار از مواد مغذی‌ اند و نسبت به محصولاتی مانند کره گزینه ‌های مناسبی محسوب می‌ شوند، اما نباید این مساله را نادیده گرفت که همین چربی های سالم سرشار از کالری هستند. یک آووکادوی کامل حدود 322 کالری دارد. بنابراین باید سعی کنید در مصرف آنها حد تعادل را رعایت کنید.

new - برخی اشتباهات ساده حین آشپزی که سبب چاقی شما می شود!

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi