دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

1557034712 M3uJ1 - آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

سرکه‌ بالزامیک، نوعی سرکه به‌رنگ قهوه‌ای تیره و یک چاشنی ایتالیایی است که با استفاده از آب انگور تخمیرنشده تولید می‌شود. این سرکه به عنوان چاشنی در سالادها و غذاهای مختلف استفاده می‌شود. از خواص سرکه بالزامیک می‌توان به کمک به سلامت و زیبایی پوست، کاهش وزن و کاهش چربی خون اشاره کرد. در این مقاله شما را با خواص سرکه بالزامیک آشنا خواهیم کرد.

کاهش چربی خون

سرکه بالزامیک، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با وارد شدن به بدن، کلسترول بد را کاهش داده و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد. در این سرکه، میزان قابل‌توجهی آهن، منگنز، فسفر و کلسیم هم وجود دارد و با خوردنش می‌‌توانید به افزایش سوخت‌وساز بدنتان کمک کرده و مانع گرفتگی رگ‌هایتان شوید.

مطلب مرتبط: علائم چربی خون بالا و راه های درمان و پیشگیری از آن

کمک به هضم بهتر غذا و کاهش مشکلات گوارشی

شاید تصور کنید که مصرف سرکه، اسید معده شما را بیشتر می‌کند و سبب بدتر شدن ریفلاکس معده شود.  اما در بالزامیک، تعداد زیادی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک وجود دارد. باکتری‌هایی که می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش‌تان کمک کنند .برای هضم بهتر غذا و کاهش مشکلات معده‌تان، می‌توانید می توانید این سرکه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. گذشته از این، به‌خاطر داشته باشید که افزایش متابولیسم و بهبود وضعیت روده‌ها، زمینه را برای کاهش وزن هم فراهم می‌کند.

139016 1 - آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

کمک به درمان دیابت

سرکه بالزامیک، تنها گردش خون در رگ‌ها را بهبود نمی بخشد. این سرکه از بالا رفتن بیش از اندازه قند‌خون نیز جلوگیری کرده و تاثیر درمان‌های دیابت را افزایش می دهد.

مطلب مرتبط:  تغذیه و دیابت: نکات تعذیه ای مهم برای کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت

درمان جوش های پوستی

جوش‌های عفونی و آکنه‌ها را با کمک بالزامیک می‌‌توان کمتر کرد. این سرکه خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی دارد و پوست را تمیز و شفاف می‌کند. به گفته محققان، از سرکه بالزامیک نه تنها به شکل خوراکی، بلکه به شکل موضعی هم می‌توان برای بهبود جوش‌های عفونی کمک گرفت.

مطلب مرتبط:  تاثیر رژیم غذایی بر روی آکنه و جوش های پوستی

19027 - آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

کمک به استحکام استخوان ها

بالزامیک به استحکام بیشتر استخوان‌هایتان نیز کمک می کند. ویتامین‌ها و موادمعدنی موجود در این سرکه، جذب کلسیم را بهبود می بخشد و نه تنها به کاهش علائم بیماری آرتروز کمک می‌کنند، بلکه احتمال شکستگی استخوان را هم پایین می‌آورند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم اینترنتی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi