دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

کمبود ویتامین D سبب بروز پرخاشگری و اضطراب می شود

Vitamin D 2 - کمبود ویتامین D سبب بروز پرخاشگری و اضطراب می شود

کمبود ویتامین D سبب بروز پرخاشگری و اضطراب می شود

به گفته محققان، کمبود ویتامین D در اواسط دوره کودکی می تواند سبب بروز پرخاشگری و همچنین اضطراب و حالات افسردگی در نوجوانی شود.

در سال ۲۰۰۶، محققان دانشگاه میشیگان ۳۲۰۲ کودک ۵ تا ۱۲ ساله را از کلمبیا مورد مطالعه قرار دادند. محققان اطلاعات مربوط به عادات روزانه، سطح تحصیلات مادر، وزن و قد کودک و همچنین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و ایمنی غذایی خانواده را جمع آوری و مورد بررسی قرار دادند. نمونه خونی افراد هم گرفته شد.

بعد از حدود ۶ سال، زمانیکه کودکان در سنین ۱۱ تا ۱۸ سال قرار داشتند، محققان رفتار کودکان را از طریق پاسخ به یک پرسشنامه توسط کودک و والدین او بررسی کردند. ویتامین D ۲۷۳ تن از شرکت کنندگان هم اندازه گیری شد.

پژوهشگران دریافتند کودکانی که میزان ویتامین D در خون شان پایین بود، دو برابر بیشتر با احتمال ابتلا به مشکلات رفتاری نظیر پرخاشگری و نقض مقررات روبرو بودند. همچنین میزان پایین پروتئین انتقال دهنده ویتامین D در خون سبب بروز علائم افسردگی و اضطراب و رفتار پرخاشگرانه می شود.

مطلب مرتبط: منابع غذایی سرشار از ویتامین D و تامین ویتامین D مورد نیاز بدن

treatment for low vitamin d or deficiency 1 - کمبود ویتامین D سبب بروز پرخاشگری و اضطراب می شود

به گفته محققان، کمبود ویتامین D با بروز سایر مشکلات سلامت روان در بزرگسالی نظیر افسردگی و شیزوفرنی مرتبط است.

پژوهشگران همچنین در تحقیقی که در ژورنال اسکیزوفرنی منتشر شد، استفاده از ویتامین D را برای مداوای بیماران مبتلا به افسردگی مفید دانستند.

پرفسور پیتر سِلبی از دانشگاه منچستر که مطالعاتی را درباره ویتامین D انجام داده است می‌گوید این ویتامین علاوه بر عملکرد ماهیچه و استخوان‌ها بر کارایی سیستم اعصاب تاثیرگذار است و بنابراین کمبود آن می‌تواند سبب افسردگی شود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi