دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

پیشگیری از سرطان پروستات با آب انار

canyoueatpomegranateseeds - پیشگیری از سرطان پروستات با آب انار

پیشگیری از سرطان پروستات با آب انار

امروزه سرطان پروستات به دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در میان مردان آمریکایی تبدیل شده است. اما روش هایی طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات وجود دارند که با رعایت آن‌ها می توان از ابتلا به این نوع سرطان در آقایان پیشگیری کرد، مثل نوشید آب انار.
مکمل های غذایی مانند آب انار به دلیل داشتن ترکیباتی چون لوتئین و الاژیک اسید که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. درواقع سلول‌های سرطانی در مواجهه به عصاره آب انار موادی تولید می کنند که سبب آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلولی می شود؛ از این رو باعث نابودی بافت های سرطانی در بدن می شود.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مناسب در مشکلات مربوط به پروستات

مطالعه ای از سوی محققان آلمانی در مورد خاصیت های انار و تأثیر آن در کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی در انواع متفاوت سرطان پروستات انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد که هم دانه ها، هم آب و هم روغن این میوه می تواند از تولید سلول های سرطانی پیشگیری کند.

mvc compressed - پیشگیری از سرطان پروستات با آب انار

عصاره انار می تواند از چند طریق باعث کاهش رشد سلول های سرطانی شود. درحالی که داروهای مورداستفاده در شیمی درمانی تنها با یک مکانیسم عمل می کنند و سلول های سرطانی در طول زمان می توانند در برابر شیمی درمانی مقاوم شوند.

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

علاوه بر خواص فوق العاده انار برای بیماران سرطانی، این میوه می تواند در پیشگیری و درمان بیماری قلبی، دیابت و آرتروز نیز موثر باشد. همچنین در سلامت مغز، ریه، پوست و دندان نیز مفید است. آب انار و عصاره آن علاوه بر کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی و افزایش نرخ مرگ این سلول ها به سلول های سالم و عادی نیز کمک می کند تا در برابر استرس اکسیداتیو مقاوم شوند.

بنابراین نوشیدن تنها یک لیوان آب انار می تواند تأثیرات فوق العاده ای برای سلامتی همه به ویژه آقایان داشته باشد.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi