دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

732x549 4 Foods Your Prostate Does NOT Want You to Eat - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

از هر ۶ مرد، ۱ نفر در زندگی‌اش به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. بنابراین مهم است که آقایان به سلامت پروستات‌شان بیشتر توجه کنند. تغذیه ناسالم می تواند بر سلامت پروستات تاثیر منفی بگذارد در این مقاله برخی مواد غذایی که سبب آسیب به پروستات می شوند ذکر کردیم که بهتر است آقایان از مصرف آنها اجتناب کنند.

 مواد غذایی که سلامت پروستات را به خطر می اندازند

چربی‌های ترانس

از مصرف غذاهای بسته‌بندی‌شده که حاوی روغن‌های هیدروژنه و چربی های ترانس  هستند، خودداری کنید. حتما برچسب محصولات غذایی را به‌دقت بخوانید. مطالعه ای در سال ۲۰۰۴ نشان داد که بین رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های ترانس و خطر بالای ابتلا به سرطان پروستات، یک رابطه‌ی قوی وجود دارد.

RIrtLaLApSULzyb4grwb - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

 چربی اشباع

رژیم‌های غذایی که حاوی مقدار زیادی چربی اشباع هستند، می‌توانند سبب افزایش سطوح تستوسترون در بدن شوند. در حالی که این مسئله ممکن است به شما کمک کند توده‌ی عضلانی بسازید اما به ایجاد توده در پروستات نیز کمک می‌کند. این می‌تواند باعث بزرگ شدن پروستات و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مناسب در مشکلات مربوط به پروستات

چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده

چربی موجود در غذاهای سرخ‌شده قطعا مضر هستند. اما سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده واقعا بر روی سلامت بدن تاثیر گذارند. یک نوع آمینو اسید به نام آسپاراژین در سیب‌زمینی وجود دارد که طی فرایند سرخ کردن به ماده سرطانزا آکریلامید تبدیل می‌شود.

2286372405089199572152153838220927717 - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

محصولات لبنی

لبنیات مقدار زیادی کلسیم دارند. محققان در موسسه‌ی سرطان هانتسمن دریافتند که مصرف بالای کلسیم – چه از طریق لبنیات و چه از طریق مکمل‌ها – با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی در ارتباط است.

گوشت قرمز

سرطان پروستات در افرادی که مقادیر زیادی گوشت قرمز مصرف می‌کنند، شایع‌تر از آنهایی است که از پروتئین‌های خالص‌تر یا یک رژیم غذایی گیاهخواری استفاده می‌کنند. پزشکان توصیه می‌کنند مردانی که در حال حاضر مشکلات پروستات دارند یا در گذشته چنین مشکلاتی داشته‌اند، از مصرف گوشت قرمز بپرهیزند.

N82614671 71774261 - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

شکر

از آنجا که سلول‌های سرطانی می‌توانند از شکر تغذیه کنند، ایده‌ی خوبی است که تا حد ممکن شکر را از مصرف شکر پرهیز کنید. اگر شیرینی‌دوست هستید، سعی کنید قندهای تصفیه‌شده را با میوه جایگزین کنید؛ این کار حداقل به شما کمک می‌کند مواد مغذی مهم و آنتی اکسیدانهای مختلف را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

دانه‌ی کتان

در حالی که کتان و روغن آن معمولا یک منبع سالم از امگا 3 هستند، اما دانه‌های کتان درواقع می‌توانند با تشدید رشد تومور، سرطان پروستات را بدتر کنند. هنوز کاملا مشخص نیست که آیا مصرف بالای کتان می‌تواند باعث مشکلات پروستات شود یا نه اما اگر در گذشته دچار مشکلات پروستات بوده‌اید، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید.

.jpg - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده

مصرف مقدار زیادی آرد سفید، به خودی خود روی پروستات شما اثر نمی‌گذارد اما احتمالا شما فرصت مصرف مقدار زیادی غلات کامل سرشار از فیبر را ازدست می‌دهید. یک رژیم غذایی غنی از فیبر می‌تواند به‌وسیله‌ی تنظیم سطوح تستوسترون شما به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند.

کافئین

از آنجا که کافئین باعث تحریک مثانه می‌شود، قهوه و سایر نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌توانند مشکلات مربوط به بزرگ شدن پروستات را بدتر کنند.

1396060216302027511742184 750x430 1 - مواد غذایی که به سلامت پروستات شما صدمه می‌زند!

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi