علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

11371441149913224460234110223223174255228203 - علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

سموم اضافه که از طریق محیط زیست یا غذاها وارد بدن می شود و همچنین مواد غیر طبیعی در کبد تجمع می یابد . اگر نتوانیم سم اضافه را از بدن خارج کنیم کل بدن را فراگرفته و عملکرد سیستم های مختلف را مختل می کند.اما ابتدا باید بدانیم که تجمع سموم در بدن با چه نشانه هایی همراه است .

اضافه وزن مداوم

اگر ورزش می کنید و رژیم غذایی مناسبی دارید، اما باز هم افزایش وزن دارید، به احتمال زیاد دچار یک مشکل هورمونی هستید که باید برای پاک سازی بدن اقدام کنید .

maxresdefault - علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

سردردهای دایمی

بوی بد دهان به خصوص اگر بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت می کنید، نشانه ای از مشکلات گوارشی است که سبب تجمع سموم در خون می شود . این سموم تاثیر مـستـقیـمـی روی سیستم عصبی می گذارد و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کند. حساسیت به بوهای مختلف از نشانه های تجمع سموم در بدن است .

خستگی مداوم

زمانی که بدن افزون بر توان خود کار می کند تا سموم انباشته شده در بافت ها را دفع کند، بیش از اندازه احساس خستگی می کند. جالب است بدانید که این خستگی با استراحت برطرف نمی شود .

download 6 - علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

یبوست

یبوست در واقع کاهش تحرک روده هاست و این کاهش در فعالیت روده ها سبب می شود دفع سم که یکی از وظایف روده هاست با مشکل رو به رو شود .بروز مشکل دردفع مدفوع و ایجاد یبوست می تواند ناشی از تجمع سموم در بدن باشد. این مسئله می تواند با علائمی نظیر دل درد، التهاب و مشکل در جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی همراه باشد.

مشکلات پوستی

آکنه، ضایعات پوستی و واکنش های آلرژیک نشانه این است که بدن میزبان سموم زیادی شده است. گودی و سیاهی زیر چشم ها، اگزما و پسوریازیس نیز از جمله علایم تجمع سموم در بدن محسوب می شود.

تجمع چربی شکمی

توکسین ها (سموم) روی سطح قند و کلسترول خون تاثیر می گذارد. این مسئله نیز سبب افزایش چربی دور شکمی می گردد.

Chaghi shekami - علائم و نشانه های تجمع سموم در بدن

خارش پوست

پوست بخشی از سموم بدن را از طریق عرق دفع می کند. اگر به علت انباشتگی سموم منافذ در پوست مسدود شود، واکنش های آلرژیک مانند خارش بیشتر می شود.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا می تواند در نتیجه تجمع ترکیبات اضافی در صفرا باشد.کبد برای سم زدایی از بدن شروع به تولید صفرای غلیظ تر در کیسه صفرا می کند. این مسئله نیز سبب افزایش روند سنگ سازی می شود.

بد شکل شدن ناخن پاها

سموم به دلیل نیروی گرانش زمین به سمت پایین بدن حرکت می کند و در ناخن ها که در طول روز محیط مناسبی برای رشد قارچ هاست تجمع میابند و سبب بد شکلی آن ها می شود.

راهکارهای دفع سموم

برای دفع سم از بدن راهکارهای زیادی وجود دارد. از جمله ورزش و فعالیت بدنی ، استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک، مدیریت استرس، رژیم غذایی سرشار از فیبر و… .