دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا

67653 thanhlong - توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا

توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا

داشتن تغذیه مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس کرونا کمک می کند. بنابراین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد مصرف کننده کورتون یا افراد مبتلا به سرطان بسیار مهم است و باید جدی تر گرفته شود.

در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا بهتر است در این روزها مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه خود قرار دهید و همچنین مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌های شیرین را محدود کنید. همچنین توصیه می شود از مصرف روغن های جامد پرهیز کنید، مصرف غذاهای سرخ کردنی را به حداقل برسانید و روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن ‌را مصرف کنید، البته به صورت آب پز و سفت شده باشد و از مصرف تخم‌مرغ نیم ‌پز خودداری کنید.

مطلب مرتبط: مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا

مصرف ادویه جات

ادویه جاتی مانند زردچوبه و زعفران را در این روزها بیشتر استفاده کنید چراکه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. توصیه می شود ادویه جات در پایان پخت غذا استفاده شود. همچنین از جوانه‌های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود استفاده کنیدو. این جوانه ها را می توانید در منزل تهیه کنید و بهتر است از مصرف جوانه‌های بسته بندی شده خودداری کنید.

مصرف انواع مغزهای گیاهی به ویژه گردو و بادام بهترین‌ گزینه‌ها هستند که باید روزانه مصرف شوند. مصرف روزانه یک عدد پیاز خام بنفش و پیازچه توصیه می گردد. مصرف سبزیجات خانواده کلم را فراموش نکنید و همچنین شلغم، ترب، تربچه و لبوی پخته باید به صورت روزانه استفاده شود. سوپ‌های خانگی پر از سبزیجات تازه و آبمیوه تازه فراموش نشود.

جات مورد نیاز در منزل 1 - توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا

سوسیس و کالباس را حذف کنید

از مصرف انواع موادغذایی کنسروی خودداری کنید و سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی حذف کنید. همچنین به صورت روزانه از خوراک عدسی، دال عدس یا لوبیا استفاده کنید، چراکه مصرف پروتئین در این روزها بسیار حائزاهمیت است.

مصرف مرکبات

مصرف روزانه مرکبات نظیر یک عدد پرتقال، یا دوعدد نارنگی و یا لیموترش تازه برای تامین ویتامین C بدن مفید است.

940531 318 - توصیه های تغذیه ای برای مقابله با ویروس کرونا

تأثیر خواب کافی در پیشگیری از بیماری

خواب کافی در پیشگیری از بیماری بسیار مؤثر است

استفاده از فراورده های پروبیوتیک و ویتامین ها

از فرآورده‌های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید و از بین انواع روغن، از روغن زیتون استفاده کنید، همچنین از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده کنید. در این روزها مصرف شکلات تلخ فراموش نشود. ویتامین D خون خود را چک کنید و اگر کمبود این ویتامین را دارید، باید درمان شود.

آهن خون خود را چک کنید

آهن خون خود را چک کنید، چرا که کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

استرس و فشارهای روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند

افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند.استرس و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت برنامه غذایی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi