دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

تاثیر مصرف نوشابه روی بلوغ زودرس دختران

unnamed 1 - تاثیر مصرف نوشابه روی بلوغ زودرس دختران

تاثیر مصرف نوشابه روی بلوغ زودرس دختران

متخصصان آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند دخترانی که میزان زیادی نوشابه مصرف می‌کنند نسبت به دیگر همسالان خود دچار بلوغ زودرس می‌شوند.

متخصصان دانشگاه هاروارد در بررسی انجام شده روی 5600 دختر 9 تا 14 سال در فاصله سال‌های 1996 تا 2001 میلادی دریافتند افرادی که در روز بیش از 1.5 وعده نوشابه مصرف می‌کنند نسبت به دیگر همسالان خود که این میزان مصرف نوشابه را ندارند حدود دو ماه زودتر اولین عادت ماهانه خود را تجربه می‌کنند.

مطلب مرتبط: تاثیر نوشابه های گازدار بر سلامت استخوان ها

یکی از محققان این مطالعه گفت: شروع پیش از موعد عادت ماهانه فاکتور خطرزایی برای ابتلا به افسردگی در آینده و خطر ابتلا به سرطان پستان می باشد.

همچنین در این بررسی مشخص شد متوسط سن شروع دوران عادت ماهانه در دخترانی که از این نوع نوشیدنی مصرف می‌کنند در سن 12 سال و هشت ماهگی اتفاق می افتد در حالیکه این رقم برای افرادی که میزان پایینی از مصرف نوشابه را دارند 13 سالگی است.

به گفته محققان دلیل تاثیر مصرف نوشابه روی بلوغ زودرس دختران مشخص نیست اما باید به نقش مواد قندی روی بروز این وضعیت توجه نمود.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی اینترنتی

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi