دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

خواص انگور برای سلامت بدن

khavas angoor - خواص انگور برای سلامت بدن

خواص انگور برای سلامت بدن

پاییز، فصل انگور است و انار و انجیر؛ میوه‌هایی که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. اما انگور از نظر تنوع رنگ و خواص تغذیه‌ای بی‌نظیر است. خوردن روزانه نصف فنجان انگور همراه با صبحانه یا به عنوان میان‌وعده بسیار مفید است.

خواص انگور:

آنتی‌اکسیدان:

انگور، رنگ و طعم‌های متنوعی دارد. دلیل این تنوع رنگ، وجود آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در هر یک از رنگ‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها تأثیر مستقیم روی عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند.

ویتامین (C) :

هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 27 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و به شکل مشخص جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است. از آنجایی که در فصل پاییز پوست خشک می‌شود، ویتامین (C) موجود در انگور به حفظ سلامت پوست نیز کمک می‌کند.

ویتامین (K) :

هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 28 درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین K می باشد.

کربوهیدرات:

هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 27.3 گرم کربوهیدرات است. این ترکیب برای بهبود عملکرد مغز ضروری است. بنابراین اگر انگور را صبح همراه صبحانه میل کنید، قند لازم برای شروع فعالیت مغز نیز در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

پتاسیم:

هر یک فنجان انگور قرمز یا سبز حاوی 228 میلی‌گرم پتاسیم است. پتاسیم یکی از عناصر مهم برای تنظیم فشار خون می باشد. کمبود پتاسیم، نوسان فشار خون و تأثیر منفی بر سلامت قلب و رگ‌ها می‌شود.

املاح:

به غیر از مواردی که به آن اشاره شد، انگور حاوی مس، منیزیم، ریبوفلاونوئیدها، تیامین، پروتئین و فیبر نیز می باشد.

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi