دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

41 - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

اگر شما هم درصدد کاهش وزن و تناسب اندام هستید حتما به عواقب احتمالی آن مانند شل شدن پوست و افتادگی نیز فکر کرده اید. در حالی که با کاهش وزن زیاد کاملا جلوی افتادگی پوست گرفته نمی شود، اما روش هایی وجود دارد که تا جای ممکن استحکام پوست را حفظ می کنند. سبک زندگی سالم و روش هایی خاص برای تقویت کلاژن وجود دارد ساختار پروتئینی مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است که می تواند تغییر ایجاد کند. در ادامه راه هایی را به شما می آموزیم تا در مسیر رسیدن به هدف کاهش وزن، پوست تان را نیز محکم و پایدار نگه دارید.

شل شدن پوست: وقتی جوانید وزن کم کنید

هر چه سنمان بیشتر میشود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی‌اش را از دست میدهد. بهمین دلیل اگر هنگام جوانی از شر وزن اضافه‌تان خلاص شوید، پوستتان بجای اولش باز خواهد گشت. هر چه زودتر وزنتان را کم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که پوستتان خودش سفت شود. پس معطل نکنید! همین حالا برای کاهش وزنتان اقدام نمایید.

شل شدن پوست: رژیم یو یو نگیرید

مانند یو یو رژیم گرفتن نه تنها برای بدنتان بلکه برای پوستتان هم خوب نیست. دائما فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست شما را تحت استرس قرار میدهد، پس باید بیشترین تلاشتان را بنمایید تا از رژیم یو یو دوری کنید.

شل شدن پوست:  بتدریج وزن کم کنید

فرایند سفت شدن پوست کند است، به همین دلیل ریتمی که وزنتان را کم می‌کنید هم باید تدریجی باشد. از این گذشته، کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییرات مهمی در سبک زندگیتان ایجاد کنید. این تغییرات، زمان برند اما از رژیم یو یو جلوگیری کرده و احتمال شل و افتاده شدن پوست بدنتان را کم می‌کند. بیشتر متخصصان تغذیه، کاهش وزن هر دو هفته 2 تا 3 کیلوگرم را توصیه می کنند، این مقدار بسته به اضافه وزنی که دارید ممکن است متفاوت باشد. کاهش سریع وزن با برنامه های بسیار کم کالری و دیگر رژیم های کوتاه مدت باعث ایجاد خطوط در صورت، تاثیر روی سلامت پوست و عدم موفقیت در ثابت نگه داشتن وزن کم شده می شود.

vazn kardan - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

 شل شدن پوست: همیشه ورزش کنید

اگر در حال مراعات و اجرای یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنامه‌ی ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد، و آنرا صاف‌ و نرم و سالم‌تر خواهد کرد. با انجام ورزش قدرتی جای چربی ها را که مدت طولانی بخش هایی از بدن را درگیر کرده اند با عضله عوض کنید. برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست باید چربی ها به عضله تبدیل شوند. وقتی عضلات زیرین بدن حجم و شکل بگیرند، به پوست پایه ای محکم می دهد که خود را روی آن پهن کند. ساخت عضله در حال کاهش وزن نه تنها به سفت ماندن پوست کمک می کند بلکه مقدار کالری که در طول روز می سوزانید را افزایش می دهد، پس کاهش وزن نیز آسان می شود.

زمان 717x498 - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

شل شدن پوست: پوست خود را از نور خورشید محافظت کنید

اگر بیرون از خانه ورزش می کنید باید اقداماتی را انجام دهید تا پوستتان زیاد در معرض اشعه های مخرب کلاژن قرار نگیرد. برنامه ریزی کنید که پیاده روی و دویدن تان اول صبح یا در پایان روز انجام شود، زمانی که نور خورشید شدت ندارد. از ضد آفتابی استفاده کنید که روی بسته آن برچسب broad-spectrum ( طیف سترده ) خورده باشد این یعنی ضد آفتاب پوست را در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند، هر دوی این اشعه ها به غشاء میانی پوست آسیب می رسانند. همچنین لباسی به تن کنید که خوب پوست را بپوشاند.

tasvir shakhes16 - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

شل شدن پوست: آب فراوان بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. بهمین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترستان باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. همچنین مطمئن شوید که از نوشیدنی‌های ناسالم همچون نوشابه دوری می‌کنید، چرا که آن‌ها دارای مواد شیمیایی ناسالمی هستند.

مطلب مرتبط: مواد غذایی مفید برای پیشگیری و رفع چین و چروک پوست

n00005631 b - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

شل شدن پوست: آنتی اکسیدان مصرف کنید

در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید تا به بهبود وضعیت پوست کمک کنید. از آنتی اکسیدان‌ها می‌توان به ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن که در میوه و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ وجود دارد، اشاره کرد.  تحقیقات نشان داده این آنتی اکسیدان جلوی آسیب های اشعه UV را می گیرد. ویتامین A در گوجه فرنگی، فلفل قرمز و دیگر سبزیجات رنگی یافت می شود. سبزیجات برگ دار و مرکبات نیز منبع غنی از ویتامین C هستند که به ساخت کلاژن کمک می کند.

مطلب مرتبط: پیشگیری از سرطان با آنتی اکسیدان های طبیعی

شل شدن پوست: استفاده از سرم و رتینوئیدها

با وجود اینکه اکسیر جادویی برای سفت کردن پوست وجود ندارد، اما محصولات خاصی هستند که در صورت استفاده روزانه به رشد کلاژن و حفظ ظاهر پوست کمک می کنند. متخصص پوست می تواند کرم و ژل های حاوی رتینوئید مانندRetin-A وTretin-X تجویز کند. همچنین سرم هایی را تهیه کنید که بدون نیاز به نسخه (مانند سرم های دارای فاکتور رشد اپیدرمی) فیبروپلاست در عمق پوست را تحریک می کنند و تولید کلاژن را افزایش می دهد.

و فواید آن برای پوست، چرا باید از رتینوئید استفاده کنیم؟ 1 - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

شل شدن پوست: نقش پروتئین در پوست

کلاژن و الاستین دو ماده ای هستند که در خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست موثرند یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین کافی داشته باشید پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است. کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک پیدا خواهید کرد. یک رژیم غذایی دارای پروتئین هایی مانند ( پنیر، شیر، حبوبات، دانه ها، اجیل، ماهی ) که همه حاوی کلاژن و الاستین هستند در حفظ پوست موثرند.

مطلب مرتبط: مواد غذایی کلاژن‌ساز ؛ رژیم غذایی که باعث افزایش کلاژن پوست می‌شود

شل شدن پوست: ماساژ به صاف شدن پوست کمک می کند

ماساژ هفتگی داشته باشید انجام یک ماساژ مکرر با استفاده از حرکات افلوراژ ( لمس حسی ) یک تکنیکی است که به بهبود گردش خون کمک می کند و راه بسیار خوبی برای سلامت پوست است با یک ماساژ حرفه ای می توان به صاف کردن سلولیت کمک کرد. تکنیک های فوق العاده ی زیادی برای ماساژ پوست وجود دارد از یک لوسیون با کیفیت خوب برای پوست استفاده کنید.

ماساژ سر - چگونه از شل شدن پوست در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

شل شدن پوست: سیگار نکشید

سیگار نکشید و از دود آن نیز فاصله بگیرید، سیگار کشیدن انعطاف پذیری پوست را کم می کند. همچنین تحقیقات جدید نشان داده در معرض دود سیگار قرار گرفتن مقدار پروتئین های التهابی درون پوست را افزایش می دهد، تولید کلاژن را کم می کند و باعث نازک شدن پوست و چین و چروک می شود.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi