فواید هوای سرد برای سلامت بدن

running cold weather - فواید هوای سرد برای سلامت بدن

فواید هوای سرد برای سلامت بدن

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که میانه خوبی با فصل زمستان و هوای سرد ندارید. بهتر است بدانید که روبرو شدن با هوای سرد برای بدن فوایدی به همراه دارد با ما همراه باشید تا با برخی از فواید هوای سرد آشنا شوید:

فواید هوای سرد: 1. تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای

بدن ما دو نوع چربی ذخیره ای دارد که عبارتند از چربی سفید و چربی قهوه‌ای. چربی سفید “چربی بد” نامیده می‌شود، زیرا تجمع بیش از حد آن در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود. چربی قهوه‌ای “چربی خوب” است، زیرا بدن برای تولید انرژی آن را می‌سوزاند. محققان همواره به دنبال راهکاری برای تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای در بدن هستند. یکی از این راهکارها روبرو شدن با هوای سرد است. روبرو شدن با هوای سرد سبب فعال شدن متابولیسم چربی قهوه‌ای در بدن انسان می‌گردد. هوای سرد به سرمای متوسط گفته می‌شود که سبب لرزیدن نشود.

مطلب مرتبط: دانستنی هایی درباره سلولیت (تجمع چربی) و علت ایجاد آن

فواید هوای سرد: 2. افزایش اشتها

تحقیقات نشان می‌دهند که با کاهش دما در زمستان اشتها افزایش می‌یابد. همچنین مشخص شده که فعالیت بدنی در هوای سرد سبب احساس گرسنگی و افزایش اشتها می‌شود. بنابراین در هوای سرد زمستان پیاده‌روی سریع یا دویدن قبل از وعده غذایی سبب افزایش اشتها خواهد شد.

مطلب مرتبط: افزایش اشتها ؛ برای افزایش اشتها چه باید کرد؟

780x405 - فواید هوای سرد برای سلامت بدن

فواید هوای سرد: 3. کاهش التهاب

یکی دیگر از مزایای روبرو شدن با هوای سرد کاهش التهاب است. به طور سنتی همه ما تقریبا از کمپرس سرد برای درمان کبودی‌ها استفاده کرده ایم. با این حال، باید در مورد میزان سرمای مورد استفاده برای هر نوع التهاب و هر فردی دقت کافی شود. مقدار سرمای مورد استفاده نباید از توانایی بدن فرد برای خنثی‌ کردن آن بیشتر باشد.

مطلب مرتبط: مواد غذایی ضد التهاب که به درمان التهاب در بدن کمک می کند

فواید هوای سرد: 4. افزایش کیفیت خواب

مطالعات نشان داده در هنگام خواب دمای بدن کاهش میابد. افراد مبتلا به بی‌خوابی قادر به تنظیم مناسب درجه حرارت بدن خود نیستند. این امر سبب اختلال در روند به خواب رفتن می‌شود. روبرو شدن با هوای سرد به این افراد در به خواب رفتن کمک می‌کند. بر اساس دستورالعمل‌های فعلی دمای مناسب برای اتاق خواب حدود 5/15 تا 19 درجه سانتی‌گراد (60 تا 67 درجه فارنهایت) است.

maxresdefault 4 - فواید هوای سرد برای سلامت بدن

برنامه غذایی اینترنتی