دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

راهکارهایی برای افزایش مصرف میوه و سبزی

banner3 - راهکارهایی برای افزایش مصرف میوه و سبزی

راهکارهایی برای افزایش مصرف میوه و سبزی

توصیه می‌شود انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگی به صورت روزانه مصرف شود. رعایت تنوع در دریافت این گروه از مواد غذایی در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن اهمیت دارد. اما امروزه بسیاری از کودکان و بزرگسالان به میزان کافی میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند. به همین علت میزان دریافت مواد مغذی موجود در این مواد غذایی، از جمله پتاسیم و فیبر، در بدن آنها کمتر از میزان توصیه شده است. این امر می‌تواند سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

بهتر است در هر فصل از میوه‌ها و سبزی های همان فصل استفاده کنید. زیرا مواد غذایی تازه سرشار از مواد مغذی هستند. انواع منجمد آن‌ها نیز می‌‎توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. اما مصرف انواع خشک آن‌ها باید محدود شود. زیرا نه تنها تاثیر زیادی در رفع احساس گرسنگی نداشته بلکه در حجم کم دارای کالری بالایی هستند. به عنوان مثال، کالری یک چهارم لیوان کشمش معادل 2 لیوان حبه انگور است. این موضوع در مورد آبمیوه‌ها نیز، حتی اگر 100 درصد طبیعی باشند، صادق می باشد.

مطلب مرتبط: میوه‌ها و سبزیجات رنگی ، خوشمزه‌های پرخاصیت

 شما می‌توانید به کمک راهکارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد مصرف میوه و سبزی را در برنامه غذایی روزانه خود افزایش دهید:

Boy Eating Orange and Pear - راهکارهایی برای افزایش مصرف میوه و سبزی

1- از این گروه از مواد غذایی به عنوان میان وعده استفاده کنید. سبزی هایی مانند هویج، گوجه‌فرنگی و کرفس را شسته و به صورت خرد شده در یخچال نگهداری دارید. همیشه یک ظرف میوه را بر روی میز یا کابینت قرار دهید.

2- از دستور پخت های غذایی که یکی از اجزای تشکیل دهنده آن‌ها میوه یا سبزی است، استفاده کنید. به عنوان مثال، پیتزای سبزیجات.

3- روز خود را با میوه آغاز کنید. شما می‌توانید در وعده صبحانه به مخلوط شیر و غلات صبحانه یا جو دوسر مقداری موز، توت یا توت‌فرنگی اضافه کنید. یا پنیر را همراه با گوجه‌فرنگی و خیار نوش جان کنید.

4- از این مواد غذایی برای تهیه نوشیدنی استفاده کنید. شما می‌تواند میوه یا سبزی را همراه با شیر کم چرب یا ماست در مخلوط‌کن ریخته و مخلوط کنید. اگر اضافه وزن ندارید می‌توانید به این مخلوط چند اسکوپ بستنی بیفزایید.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi