دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

بادام بهترین میان وعده برای بیماران دیابتی

almond facts08 - بادام بهترین میان وعده برای بیماران دیابتی

بادام بهترین میان وعده برای بیماران دیابتی

حتما از پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده اید که خوردن بادام حافظه را تقویت می کند. این ماده غذایی به سبب وجود چندین ماده مغذی موجود در آن، نه تنها ظرفیت فکری را افزایش می‌دهد بلکه از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. خوردن بادام برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماران دیابتی مفید است، علاوه بر این، از بادام برای خونسازی در بدن هم استفاده می‌شود. با یکی از تنقلات دیابتی سالم آشنا شوید

مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام قند خون را کنترل می‌کند، به همین دلیل بادام جزو بهترین میان وعده‌ها برای بیماران دیابتی به شمار می آید. همچنین بادام غنی از منیزیم است. بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ دچار کمبود منیزم هستند و با مصرف این ماده غذایی مقدار کافی از آن را دریافت می‌کنند، به همین دلیل سطح انسولین در بدن آن‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. بادام دارای سطح خوبی از ویتامین E و پروتئین نیز می باشد که به درخشش پوست کمک کرده  و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

بیماران دیابتی ممکن است دچار مشکلات پوستی شوند، بنابراین این ماده غذایی از آن‌ها در برابر این مشکل هم محافظت می‌کند. متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن یک مشت بادام (۱۷ تا ۱۵ عدد) در روز برای سلامتی مفید است و ۲۸ گرم بادام خام در روز ۱۶۴ کالری انرژی، ۶ گرم پروتئین و ۳.۵ گرم فیبر به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند.

مطلب مرتبط: فواید بادام زمینی برای سلامت بدن

dbd32a39d001f1bdd034a36f6444d95c - بادام بهترین میان وعده برای بیماران دیابتی

بادام را چگونه به رژیم غذایی خود بیافزاییم؟

بهترین شیوه برای خوردن بادام، خیساندن ۱۰ تا ۱۲ عدد بادام از شب در آب و مصرف پوست‌کنده آن در صبح است. این کارسبب افزایش بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام می شود.‌ می‌توانید بادام را به قطعات کوچک خرد کنید و آن‌ها را در وعده صبحانه خود قرار دهید و یا آن را به اسموتی و سالاد اضافه کنید. کره بادام را هم می‌توانید به همراه نان تهیه شده از گندم کامل مصرف کنید. خوردن بیش از حد مغز بادام به دلیل طبع گرم آن سبب زخم دهان، ریزش مو و مشکلاتی در معده می‌شود.

برای دریافت رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

دریافت رژیم غذایی آنلاین

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi