دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

مقدار کالری مورد نیاز روزانه : روزانه به چه مقدار کالری نیاز داریم؟

obamacare calorie count rule - مقدار کالری مورد نیاز روزانه : روزانه به چه مقدار کالری نیاز داریم؟

مقدار کالری مورد نیاز روزانه : روزانه به چه مقدار کالری نیاز داریم؟

کالری واحد اندازه‌گیری انرژی است. میزان انرژی موجود در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها با واحد کالری بیان می‌شود. بسته به نوع و میزان غذایی که می خوریم مقدار کالری مصرفی ما متفاوت است. برای بسیاری از افراد که رژیم لاغری دارند، مقدار کالری موجود در یک ماده غذایی یک عامل تعیین کننده در انتخاب یا عدم مصرف آن است. حال ببینیم مقدار کالری مورد نیاز ر.زانه برای هر فرد چقدر است؟

تعریف کالری

تعریف کالری میزان انرژی مورد نیاز برای بالا بردن دمای ۱ گرم آب به اندازه ۱ درجه سانتیگراد در فشار 1 اتمسفر است.

مقدار کالری مورد نیاز روزانه به چه عواملی وابسته است

نحوه و زمان خوردن ما نیز می تواند تغییر کند، زیرا بدن در طول روز انرژی متفاوتی استفاده می کند. مصرف انرژی بدن ما به میزان فعال بودن، میزان عملکرد بدن از انرژی و سن ما بستگی دارد. طبق دستورالعملهای رژیمی میزان کالری مورد نیاز روزانه برای زنان به احتمال زیاد بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز و مردان از ۲،۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز می باشد. با این حال، میزان کالری بستگی به سن، اندازه، قد، سبک زندگی، سلامت کلی و سطح فعالیت شخص دارد. دستورالعمل های غذایی، میزان کالری متفاوتی را برای افراد توصیه می کند که از ۱۰۰۰ کالری در روز برای شیرخوار ۲ ساله تا ۳۲۰۰ برای یک مرد فعال ۱۶ تا ۱۸ سال متغیر است. با افزایش سن، میزان متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کند می شود.

مطلب مرتبط: کالری سوزی ؛ چه کنیم تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانیم؟

حدود ۲۰ درصد از انرژی مصرفی ما برای متابولیسم مغز استفاده می شود. مابقی در متابولیسم پایه، انرژی موردنیاز هنگام قرار گرفتن در حالت استراحت، برای کارکردهایی مانند گردش خون، هضم و تنفس استفاده می شود. دمای محیط نیز در میزان انرژی مورد نیاز بدن تاثیرگذار است. در یک محیط سرد برای حفظ دمای ثابت بدن به انرژی بیشتری نیاز داریم زیرا سوخت و ساز بدن ما برای تولید گرمای بیشتر افزایش می یابد. اما در یک محیط گرم، به انرژی کمتری نیاز داریم.

aHR0cDovL3d3dy5saXZlc2NpZW5jZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzEwMC8yMTAvb3JpZ2luYWwvY291bnRpbmctY2Fsb3JpZXMtc2h1dHRlcnN0b2NrLmpwZw - مقدار کالری مورد نیاز روزانه : روزانه به چه مقدار کالری نیاز داریم؟

ما همچنین برای حفظ وضعیت بدن و حرکت به اطراف به انرژی مکانیکی برای عضلات اسکلتی خود نیاز داریم.

تنفس سلولی فرایندی متابولیک است که سلول ها با واکنش اکسیژن با گلوکز، برای تولید دی اکسید کربن، آب و انرژی، انرژی مصرف می کنند. اینکه چقدر انرژی حاصل از تنفس به قدرت بدنی یا مکانیکی تبدیل می شود بستگی دارد به: نوع غذای خورده شده، نوع انرژی بدنی و اینکه آیا عضلات بصورت هوازی استفاده می شود یا بی هوازی . به عبارت دیگر، ما برای حفظ وضعیت بدن و حرکت به اطراف ، نیاز به کالری داریم تا عملکردهای بدن مانند تنفس و تفکر را تحریک کنیم.

 برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi