دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

1422367 807 - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

خبر خوب این است که سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان خیلی هم سخت نیست. گاهی اوقات بهترین روش برای سم زدایی پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین خوراکی ها برای سم زدایی از بدن در فصل زمستان آشنا شوید.

رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن

چغندر

چغندر سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ های قوی است و به خاطر رنگ بنفش بسیار تیره منبع غنی از پتاسیم و فیبر محسوب می شود. به عقیده محققان، منابع غنی از نیترات از قبیل چغندر، می ‌توانند تولید اکسید نیترات و جریان خون به عضلات را بهبود دهند و همچنین جلوی خستگی و درد در بدن را بگیرند. حتی اگر شما ورزش نمی‌کنید و مرتب باشگاه نمی‌ روید، چغندر هنوز می ‌تواند اثر مفیدی روی سلامتی اعصاب، کلیه، کبد و عملکرد پانکراس شما داشته باشد. چرا که سرشار از ویتامین C، فولات و منیزیم است.

Beetroot - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

کلم بروکلی

یک کاسه جوانه کلم بروکلی بیشتر از یک پرتقال، ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی دارد و از طرفی سرشار از آهن، ویتامین K و کلسیم است. ایندول-3-کاربینول موجود در کلم سبب سم زدایی از کبد می شود.

khavas kalamborocli - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

زردچوبه

زردچوبه ادویه مفید برای کبد است و تمامی آنزیم ‌های لازم را برای سم‌ زدایی کبد فراهم می ‌کند.

1 min - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

کلم پیچ

کلم پیچ ضدسرطان و دارای ترکیبات آنتی اکسیدان است که به پاکسازی بدن کمک می‌ کند. همچنین اثرات مخرب ناشی از استعمال دخانیات را از بین می ‌برد.

کلم پیچ 2 - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

زنجبیل

زنجبیل ادویه مقوی برای سیستم گوارشی است. ترکیبات و ساختار زنجبیل به گونه ‌ای است که به گردش خون کمک می‌ کند. ضدالتهاب و برای زخم معده مفید است. دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و بهترین ماده خوراکی برای پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می‌ باشد.

مطلب مرتبط: خواص زنجبیل : از بهبود تهوع دوران بارداری تا کاهش قند خون

khazragolab1396 11 9 13 1 26 - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

عسل

مخلوط آب ولرم و عسل یکی از بهترین مایعات طبیعی برای دفع سموم از بدن است. در واقع عمل دفع این مواد زائد به سم زدایی بدن منجر شده و روده را پاکسازی و عملکرد آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، افزودن مقدار کمی آب لیموترش نیز به این شربت سبب افزایش میزان ادرار شده و سلامت دستگاه ادراری را بالا می برد.

گون لرستان ۲ کیلویی درجه یک - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

کران بری

کران بری یکی از بیشترین مقادیر آنتی ‌اکسیدان را بین میوه ‌ها در اختیار دارد حتی بیشتر از چغندر، بلوبری و توت‌فرنگی. به همین خاطر آنها کاهش ‌دهنده تکرر ادرار ناشی از التهاب‌ های عفونی است. کران ‌بری همچنین می‌ تواند با باکتری‌ های مضر مبارزه کند، التهاب و میزان اسیدیته‌‌ بدن را کاهش دهد.

Cranberries112117 1540x800 0 - رژیم غذایی سالم برای سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi