دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

آب نارگیل مفید برای کاهش فشار خون

نارگیل5 - آب نارگیل مفید برای کاهش فشار خون

آب نارگیل مفید برای کاهش فشار خون

نتایج یک تحقیق نشان داد که آب نارگیل، فشار خون را در ۷۱ درصد از شرکت کنندگان کاهش داد. آب نارگیل نه تنها خوشمزه است بلکه می‌تواند یک نوشیدنی طبیعی برای کاهش فشار خون شما باشد. نتایج مطالعه دیگر نشان داد که این نوشیدنی برای قلب نیز مفید است.

 خواص شگفت انگیز آب نارگیل

آب نارگیل، یک مایع شفاف و روشن است که بسیار نشاط‌ بخش می‌باشد. آب نارگیل از نارگیل‌های سبز و جوان که هنوز بالغ نشده‌اند، گرفته می‌شود و درواقع از ۹۵ درصد آب تشکیل شده است. برای یافتن نارگیل مناسب، به دنبال نارگیل‌هایی باشید که سفید و صاف هستند و یک طرف‌شان نوک‌تیز است. اینها با نارگیل‌های معمولی که در میوه‌فروشی‌ها می‌بینید و قهوه‌ای و پوشیده از موهای ریز هستند، متفاوتند. این نارگیل‌های جوان در بخش محصولات داخل‌ یخچالی فروشگاه خواهند بود، چون براحتی فاسد می‌شوند.
آب نارگیل سرشار از مواد مغذی حیاتی است و با نوشیدنی‌های ورزشی که با عناوین آب نارگیل به فروش می‌رسند، متفاوت است. این نوشیدنی در کشورهای گرمسیری، بسیار متداول و پرطرفدار است. به دلیل مواد مغذی سالم موجود در این نوشیدنی و خاصیت آبرسانی بالای آن، واضح است که آب نارگیل یک جایگزین بسیار بهتر برای نوشیدنی‌های ورزشی سرشار از مواد افزودنی می‌باشد.

20181212131617580996 - آب نارگیل مفید برای کاهش فشار خون

ویتامین های موجود در آب نارگیل و تاثیر آن بر کاهش فشار خون

نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ انتشار یافت نشان داد که آب نارگیل غنی‌شده با سدیم، در آبرسانی به بدن به اندازه‌ی نوشیدنی‌های ورزشی موثر بوده و درد معده‌ی کمتری ایجاد می‌کند. این ماده مغذی به دلیل خواص تغذیه‌ای چشمگیرش، بهتر از نوشیدنی ورزشی است، ازجمله:

  • ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی، عناصر کمیاب (مانند زینک، سلنیوم، دید، سولفور و منگنز).
  • ۵ الکترولیت ضروری (پتاسیم، سدیم، فسفر، منیزیم و کلسیم)
  • سیتوکینین‌ها: هورمون‌های گیاهی که می‌توانند از سرطان و پیری زودرس پیشگیری کند.
  • اسیدهای آمینه، اسیدهای ارگانیک، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتونوترینت‌ها.

شاید قانع‌کننده‌ترین دلیل برای نوشیدن آب نارگیل، این حقیقت باشد که آن فشار خون را در ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان مطالعه کاهش داد. فشار خون بالا می‌تواند به سکته‌ مغزی، سکته‌ی قلبی، نارسایی قلبی و … منجر شود. علاوه بر آن، فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی نارسایی مزمن کلیه است.

blood pressure - آب نارگیل مفید برای کاهش فشار خون

سخن پایانی

بجای مصرف داروهای شیمیایی با عوارض جانبی زیاد، از آب نارگیل استفاده کنید چون یک محلول قوی برای کاهش فشار خون است؛ آن هم بدون عوارض جانبی شدید.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi