دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

How to Get Rid of Dry Skin for Good - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

با وجود استفاده از با کیفیت‌ترین محصولات پوستی، آسیب‌های پوستی به‌خصوص خشکی پوست اتفاقی است که هر کسی آن را در فصول سرد سال تجربه می‌کند. درمان خشکی پوست با مصرف برخی مواد غذایی که منجر به هیدراته نگه داشتن بدن می‌شوند، امکان پذیر است ضمن این که مصرف این گونه غذاها سبب پدیدار شدن سلول ‌های تازه شده و بافت پوست یکدست خواهد شد.

مواد غذایی مناسب برای درمان خشکی پوست

میگو:

میگو یکی از غذاهای دارای بالاترین سطح روی است که سبب ترمیم پوست با تولید کلاژن می‌شود. دیگر غذاهای غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم. روی یکی از عناصر ضروری برای سلامت پوست می باشد.

مطلب مرتبط: مواد غذایی کلاژن‌ساز ؛ رژیم غذایی که باعث افزایش کلاژن پوست می‌شود

fried shrimp - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

روغن زیتون:

روغن زیتون علاوه بر  اسیدهای چرب امگا ۳ دارای ویتامین E و چربی‌های اشباع نشده نیز می باشد و یک منبع تغذیه‌ای برای حفظ سلامت پوست محسوب می‌شود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محافظت می‌کند.

plive Oil 2 - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

خیار:

سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مانند خیار منجر به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین‌های A و C که برای سلامت پوست و مبارزه با آسیب‌های پوستی مفید است.

cucumber skin treatment - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

ماهی:

ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و مصرف آنها سبب حفظ رطوبت و تقویت پوست می‌شود. کمبود امگا ۳ در مقابل خشکی پوست را به همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان پذیر نیست، از دانه‌های بذر کتان یا گردو برای تامین امگا ۳ بدن می‌توانید بهره بگیرید.

Special.Fish .thmb  - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

آجیل:

آجیل ها سرشار از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدانی هستند که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسیدهای چرب امگا ۳ به حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه UV خورشید کمک می کند.

Nuts - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

آووکادو:

مانند آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها را دارد. این میوه سرشار از چربی‌های اشباع نشده است و مصرف آن سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود؛ ضمن این که پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش می‌دهد.

35 e1520814976956 - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین به همراه سایر محصولات غذایی که دارای ریشه هستند، غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است که یکی از مغذی‌ترین مواد برای جلوگیری از خشک شدن پوست محسوب می شود. ویتامین A به ترمیم آسیب‌ها در سطح بافت و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

سیب زمینی شیرین - درمان خشکی پوست و آسیب‌های پوستی با مصرف برخی مواد غذایی

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi