دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

زردچوبه و خواص ضد ویروسی آن

2bc91735b3db365e27352e12e7406cd1 - زردچوبه و خواص ضد ویروسی آن

زردچوبه و خواص ضد ویروسی آن

تحقیق جدید نشان می دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه وجود دارد که می تواند به نابودی برخی ویروس ها کمک کند.

مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری نماید. مصرف این ترکیب در دوز بالا سبب نابودی ذرات ویروس می‌شود.

عفونت ناشی از TGEV موجب بیماری ای به نام گاستروانتریت قابل انتقال در خوک‌ها می‌شود که با اسهال، کم آبی شدید و مرگ همراه است.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای نابودی این ویروس وجود ندارد. اما محققان در تحقیق جدید دریافتند میزان بالاتر کورکومین سبب کاهش تعداد ذرات ویروس در محیط کشت سلول شد.

دکتر «لیلان ژی»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه مهندسی ووهان چین، در این باره می‌گوید: «کورکومین دارای تأثیر بازدارندگی قابل توجهی بر مرحله جذب TGEV است و تأثیر مستقیمی بر غیرفعال سازی آن دارد. از اینرو کورکومین پتانسیل خوبی در جلوگیری از عفونت TGEV دارد.»

مطالعات قبلی نشان داده اند که کورکومین از تکثیر برخی انواع ویروس‌ها از جمله ویروس دنگی، هپاتیت B و زیکا جلوگیری می‌کند. این ترکیب همچنین دارای شماری از تأثیرات قابل توجه بیولوژیکی از جمله ضدتومور، ضدالتهاب و ضدباکتری هم می باشد.

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi