دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

healthy drinks - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

نوشیدن مایعات تنها راه تامین آب مورد نیاز بدن نیست. بلکه شما حدود 20 درصد آب مورد نیاز خود را از طریق مصرف مواد غذایی جامد تامین می‌کنید. این مواد غذایی علاوه بر آب حاوی مواد مغذی مختلف نیز هستند. در این مقاله با مواد غذایی تامین کننده آب بدن آشنا خواهید شد.

مطلب مرتبط: تاثیر نوشیدن آب بر لاغری ؛ آیا نوشیدن آب به لاغر شدن کمک می‌کند؟

مواد غذایی تامین کننده آب بدن

1- خیار

خیار یک سبزی کم‌کالری است که حدود 96.7% آب دارد. این سبزی در کاهش التهاب و کاهش روند پیری موثر است. شما می‌توانید خیار را به سالاد خود اضافه کنید و یا به عنوان میان وعده میل نمایید.

cucumber hydrating food 400x400730a3148a1dd4832a0d - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

2- هویج

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هویج از جمله بتاکاروتن خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. هویج حدود 90.4% آب دارد. شما می‌توانید این سبزی را به سالاد خود اضافه کرده و یا از آن به عنوان میان وعده استفاده نمایید.

Morkov  - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

3- کدو

کدو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از آسیب سلول‌های چشم پیشگیری می‌کنند.

blog featured zuch1 20180724 - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

4- اسفناج

اسفناج حاوی ویتامین K، فولات، منگنز و منیزیم می باشد. این سبزی حدود 91.4% آب است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در اسفناج با بروز التهاب و سرطان مقابله می‌کنند.

.jpg - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

5- کرفس

کرفس یک سبزی کم‌کالری اما سرشار از فیبر، ویتامین K، فولات و پتاسیم است. کرفس دارای 95.4% آب می باشد و از بروز التهاب در دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند.

celery juice min - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

6- گل‌کلم

گل‌کلم غنی از ویتامین‌های C و K است. مواد مغذی موجود در گل‌کلم سبب کاهش کلسترول خون و پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود. گل کلم دارای 92.1% آب می باشد.

Cauliflower HEADER - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

7- گوجه‌فرنگی

کوجه فرنگی دارای 94.5% آب می باشد. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. همچنین این سبزی در کاهش کلسترول بد (LDL) نقش دارد. شما می‌توانید از گوجه‌فرنگی در سالاد یا ساندویچ خود استفاده کنید.

7012511 496 - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

8- هندوانه

هندوانه یکی از میوه های پرآب است و حدود 91.5% درصد آب دارد. لیکوپن موجود در هندوانه از آسیب سلول‌های بدن و بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

hendevane - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

9- توت‌فرنگی

فلاونوئیدهای موجود در توت‌فرنگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند. توت فرنگی حاوی 91 درصد آب می باشد.

bs strawberries in bowl - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

10- ماست

ماست حاوی پروتئین و کلسیم بوده و به حفظ عملکرد مناسب اندام‌های بدن کمک می‌کند. باکتری‌های مفید موجود در ماست که پروبیوتیک نام دارند در حفظ سلامت دستگاه گوارش نقش دارند.

679888 552 - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

11- گریپ‌فروت

گریپ‌فروت غنی از فیبر و ویتامین C است. ویتامین C سبب تقویت سیستم دفاعی بدن شده  و از آسیب سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. این میوه با برخی داروهای کاهنده فشارخون، داروهای کاهنده چربی خون و داروهای ضدانعقاد (مانند وارفارین) تداخل دارد. بنابراین، اگر یکی از این داروها را دریافت می‌کنید از مصرف خودسرانه این میوه خودداری کنید.

5949 - آشنایی با مواد غذایی تامین کننده آب بدن

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi