دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

ویتامین های ضروری برای کودکان

unnamed - ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین های ضروری برای کودکان

کمبود ویتامین در مرحله رشد کودکان سبب بروز مشکلات جسمی می شود. کودک شیرخوار تمامی مواد مغذی موردنیاز را از طریق شیر مادر دریافت می کند و ویتامین هایی که کودک در زمان رشد به آن نیاز دارد، از طریق شیر مادر تأمین می گردد.

اما با مصرف مواد غذایی باید کودک انواع ویتامین ها را از طریق موادغذایی دریافت کند.

ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین A

ویتامین A برای رشد طبیعی کودک لازم است و سبب ترمیم بافت و استخوان می شود. برای سلامت چشم، پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز مفید است. از جمله منابع غذایی این ویتامین می توان به شیر، پنیر، تخم مرغ، هویج و کدوحلوایی اشاره نمود.

A - ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین B

این گروه شامل ویتامین های  B6،B3،B2 و B12 است که به سوخت و ساز بدن کمک می کند و سیستم گردش خون و اعصاب را تقویت می کند. مرغ، ماهی، مغز میوه، تخم مرغ، شیر، پنیر، دانه سویا و لوبیا، از منابع غذایی غنی از این ویتامین هستند.

vitamin b 2 - ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین C

ویتامین C در ترمیم گلبول های قرمز، استخوان و بافت ها نقش موثری دارد. این ویتامین لثه ها را سالم نگه می دارد و رگ های خون و سیستم ایمنی را تقویت می کند. همچنین به بدن در جذب آهن و موادمغذی کمک می کند.

7fc9445d 9d2d 4943 b46e bcc36beb623e - ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین D

ویتامین D برای جذب ماده معدنی مانند کلسیم که استخوان و دندان را تقویت می کند، لازم است. نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی، تولید انسولین و تنظیم رشد سلول دارد. اگرچه لبنیات و روغن ماهی منابع خوب ویتامین D است اما نور خورشید بهترین منبع آن می باشد.

vitamin d00 - ویتامین های ضروری برای کودکان

ویتامین E

این ویتامین با عفونت مقابله و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. منبع غذایی عالی این ویتامین شامل میوه، سبزی، مغز میوه و تخمه می باشد.

vitamin e - ویتامین های ضروری برای کودکان

برای بهرمندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی اینترنتی دکتر رویا خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi