دکتر رویا خادمیان

پزشک ، مشاور رژیم غذایی و ژنتیک

نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

1e021890 d006 4bca a1fd 58063e9ebdb6 - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

اگر به دنبال نوشیدنی های سالم هستید و تا به حال فقط از آب به عنوان نوشیدنی سالم یاد می کردید در این مقاله با ما همراه باشید تا به 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها آشنا شوید.

نوشیدنی های سالم: ۱- آب انار

انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده است و در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد سلامت، باروری و زندگی ابدی می باشد. انار دارای قدرت آنتی اکسیدانی بالایی است. از این رو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، التهاب و سرطان نقش دارد. نوشیدن آب انار باعث کاهش استرس، فشار خون و پیشرفت بیماری آلزایمر می شود. آب انار خون‌ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه ها است.

Pomegranate Pomegranate Juice - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۲- شیر کم چرب

شیر نوشیدنی همیشه در دسترس است و به عنوان یکی از منابع کلسیم، پروتئین و ویتامین D به شمار می آید. شیر کم چرب نسبت به شیر کامل یا شیر پرچرب، چربی اشباع شده کمتری دارد و انتخاب بهتری می باشد.

shutterstock 119982919 1 - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۳-چای سبز

چای سبز نیز نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر از یک فنجان قهوه می‌تواند خستگی بعدازظهر شما را رفع کند. چای سبز علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی خواص چربی سوزی نیز دارد و می تواند به شما در کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند.

سبز - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۴- آب پرتقال

یک لیوان آب پرتقال تازه می تواند احساس یک نوشیدنی سالم را به شما هدیه دهد. اگر فکر می‌کنید درست کردن روزانه آب پرتقال حوصله می‌خواهد می‌توانید مقدار زیادی درست کرده و هر روز مقداری از آن را نوش جان کنید. آب پرتقال دارای اسید فولیک است و می تواند نیاز بدن شما به اسید فولیک را تامین کند. همچنین آب پرتقال دارای ویتامین C و کورستین (Quercetin) می باشد که آلرژی های فصلی را بهبود می بخشد.

3003437 - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۵-آب چغندر یا لبو

چغندر در حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن، مس می باشد. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن دو لیوان آب چغندر در روز به میزان قابل توجهی سبب کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می شود. آبمیوه‌های بسیاری بر پایه چغندر تهیه می‌شود که طعم بسیار خوبی دارند. برای تهیه این نوشیدنی سالم می توانید چغندر، هویج، توت فرنگی و یک عدد سیب را آب گرفته و با هم ترکیب و سپس میل کنید. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید از یک ساقه کرفس هم استفاده کنید که طعم بهتری به آن می‌بخشد.

Beetroot - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۶- شکلات داغ

شکلات به دلیل منیزیم بالا یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای تسکین درد‌‌ قاعدگی می باشد. شما می توانید با استفاده از شکلات خام ، شکلات داغ خانگی درست کنید و اگر دوست دارید آنرا با کمی شیر، عسل یا شربت افرا شیرین کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه هات چاکلت دانستنی تاریخچه هات چاکلت آشپزخانک عکس 800x490 - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۷- آبمیوه سبز

سبزیجات تازه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. نوشیدن آب سبزیجات تازه علاوه بر اینکه باعث افزایش عملکرد مغز و انرژی در بدن می‌شود سبب دفع سموم از بدن و تسهیل هضم غذا نیز می گردد. شما می توانید این آبمیوه سبز را با سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، کاهو، اسفناج و خیار تهیه کنید. با مخلوط تعدادی ساقه کرفس، یک خیار، تعدادی برگ اسفناج، کمی جعفری و مقدار بسیار کمی زنجبیل می‌توان این نوشیدنی را تهیه کرد؛ چکاندن چند قطره آبلیموی تازه مزه آن را بهتر می‌کند.

641a787c 20b6 4f63 a734 68dba388a6aa - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۸- آب لیموترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین C می باشد که به سیستم دفاعی بدن کمک می کند. آب لیمو ترش سبب دفع سموم از کبد، تحریک تولید صفرا و همچنین کمک به گوارش می شود. شما می توانید هر روز صبح نصف یک لیمو را آب گرفته و بنوشید و به سلامت بدن خود کمک کنید.

مطلب مرتبط: خواص لیمو ترش ؛ 20 خاصیت شگفت انگیز این میوه خوشمزه 

WATER C - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۹- چای زنجبیل

زنجبیل یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی است. خوردن چای زنجبیل باعث تسکین درد شکم، بیماری حرکت، تهوع ناشی از بارداری و تسهیل عمل هضم می‌شود. یک یا دو برش کوچک از زنجبیل در یک فنجان چای داغ کافیست. می توانید با کمی عسل تندی زنجبیل را از بین برده و از نوشیدنی خود لذت ببرید.

GINGER TEA10 1 - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

نوشیدنی های سالم: ۱۰-آب بلوبری

بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه‌ای توت مانند به رنگ آبی تیره یا بنفش است که بومی شمال آمریکا است. رنگ بنفش بلوبری نشان از آنتوسیانین فراوان آن دارد. هر فنجان بلوبری نزدیک به ۲۴ درصد از نیاز روزانه ویتامین C و ۵ درصد ویتامین B6 را تامین می کند. این میوه خوش‌رنگ و کوچک می‌تواند به افزایش درست کارکرد سلول‌های عصبی کمک کند و عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد. برای تهیه این آبمیوه نصف فنجان بلوبری را با تعدادی هویج، کلم بروکلی و یک عدد سیب مخلوط کرده و آب آن را نوش جان کنید.

7a1639e0 b347 4169 8ee2 4eaa5e3e232e - نوشیدنی های سالم ، 10 مورد از سالم ترین نوشیدنی ها به جز آب

به منظور بهره مندی از رژیم غذایی آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت رژیم غذایی دکتر خادمیان

مطالب مرتبط …




درباره دکتر رویا خادمیان

مشاوره ژنتیک و پیشگیری از بیماری های ارثی و عقب ماندگی های ذهنی و جسمی - مراقبت پوست و مو - آموزش تغذیه و کنترل و درمان بیماران دیابتی - کنترل سلامت قبل از بارداری ، حین بارداری و بعد از زایمان - بهداشت باروری و پیشگیری و درمان بیماری های زنان - پیشگیری و درمان بیماری های داخلی - درمان پرتوکاران

Aparat Facebook Instagram Telegram

با ما در ارتباط باشید

آدرس مطب : مشهد – بلوار معلم – بین معلم 6 و 8 – پلاک 130 طبقه دوم تلفن مطب : 36076521-051 / 09154554253
logo-samandehi